חדשות בארץ

מצע כחול לבן: חוק לימודי ליבה, תחבורה ציבורית בשבת

מעיקרי המצע של כחול לבן עולה כי מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד תפעל להעברת חוק הגיוס במתכונת שגובשה בכנסת החולפת ותבטל את חוק המרכולים. חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) הגיב: "הוכחה מושלמת שגנץ נשלט על ידי לפיד"

  • כ"ז אדר א' התשע"ט
גנץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)גנץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

מצעה של מפלגת כחול לבן צפוי להתפרסם במלואו מחר (שלישי). מעיקרי המצע שנחשפו כבר היום עולה כי מבחינות רבות – במיוחד בכל הנוגע לסוגיות דת ומדינה – ישנו דמיון רב למצעה של מפלגת יש עתיד. לכך יש להוסיף את הפזילה החזקה ימינה מבחינה מדינית, שנועדה לעקר את טענות הליכוד כי כחול לבן היא מפלגת שמאל.

את המצע כתבו נציגים של שלוש המפלגות המרכיבות את כחול לבן: עופר שלח מטעם יש עתיד, חילי טרופר מחוסן לישראל ויועז הנדל מתל"ם. בנוגע ליחסי דת ומדינה, המצע קובע כי כחול לבן תפעל להעברת חוק הגיוס במתכונת שגובשה בכנסת החולפת. כזכור, החוק עבר ביולי 2018 בקריאה ראשונה, בהתנגדותן של המפלגות החרדיות ובתמיכתה של יש עתיד. בכחול לבן מעוניינים להחיל רציפות על הצעת החוק כך שניתן יהיה להמשיך בהכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

נושא נוסף אותו תפעל המפלגה לקדם הוא חקיקתו מחדש של חוק לימודי ליבה לכלל האוכלוסייה – כולל במוסדות החינוך החרדיים. כמו כן, כחול לבן מבהירה במצעה כי תתמוך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת ביישובים שאינם דתיים.

על פי המצע, מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד תפעל לביטול חוק המרכולים. החוק, שאושר בינואר 2018 על ידי הכנסת, מקנה לשר הפנים את הסמכות למנוע את פתיחתם של בתי עסק בשבתות ובחגים באמצעות סירוב לאשר חוקי עזר עירוניים חדשים. 

בתגובה למצע, אמר חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) כי הוא מהווה "הוכחה מושלמת שגנץ נשלט על ידי לפיד – קעקוע חומות הדת ומסורת ישראל והתנכלות חוקתית לכל מה שנודף ריח יהדות". אזולאי הוסיף כי "רק תנועת ש"ס חזקה תעצור את מפלגת השמאל של לפיד וגנץ ותתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה".

בנושאים המדיניים, כאמור, כיוונו מנסחי המצע למשוך אליהם את קהל המצביעים הימני. המצע יביע אומנם נכונות למשא ומתן עם הפלסטינים, אך הביטויים "שתי מדינות" או "מדינה פלסטינית" אינם כלולים בו. עם זאת, חבר הכנסת שלח הבהיר היום – בראיון לגלי צה"ל – כי ברור שכחול לבן תומכת בפתרון זה. שלח ציין כי בדומה למצע יש עתיד, כחול לבן תפעל לכינוסה של ועידה אזורית, שתדון בשני נושאים: מעמדה של ישראל במזרח התיכון והיפרדות מהפלסטינים. "בסופו של דבר, זה ודאי יוביל לשתי מדינות, אין רעיון אחר חוץ משתי מדינות", אמר שלח, "אבל אני לא צריך לנסח את זה באופן שצורם את אוזנו של מישהו אחר". המצע יכלול התחייבות שלא לבצע התנתקות חד-צדדית ביהודה ושומרון ושלא לסגת מגושי ההתיישבות ומרמת הגולן. כחול לבן תתחייב לשמור על ירושלים מאוחדת בריבונות ישראל ולקיים שליטה ישראלית בבקעת הירדן.

תגיות:בחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה