חדשות בארץ

"ידיעות אחרונות" מתנצל: טל רוסו לא אמר שתושבי עוטף עזה ’מתבכיינים’

רוסו, מועמדה של מפלגת העבודה לכנסת, צוטט בראיון ל"ידיעות אחרונות" כמי שאמר כי הופתע "מסוג הבכיינות סביב טרור העפיפונים". ההתבטאות גררה תגובות זועמות בקרב תושבי עוטף עזה. בעיתון התנצלו הבוקר: "בבדיקה נוספת של תמליל הראיון מתברר כי רוסו לא אמר את הדברים"

  • כ"ז אדר א' התשע"ט
רוסו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)רוסו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

העיתון "ידיעות אחרונות" התנצל הבוקר (שני) בפני האלוף (במיל') טל רוסו על שייחס לו התבטאות נגד תושבי עוטף עזה, לפיה הם 'מתבכיינים' על טרור העפיפונים ובלוני התבערה.

בהתנצלות שפורסמה בעיתון נאמר: "בהמשך לראיון שפורסם עם האלוף (מיל') טל רוסו, בבדיקה נוספת של תמליל הראיון מתברר כי רוסו לא אמר את הדברים שיוחסו לו בנוגע לתושבי עוטף עזה. אנחנו מתנצלים על הטעות".

רוסו, מועמדה של מפלגת העבודה לכנסת, הגיב על הדברים בחשבון הטוויטר שלו: "במשך כל סוף השבוע האחרון כאבתי את העיוות המוחלט של דבריי בראיון. נשכתי את השפתיים, אבל ידעתי שבסוף האמת תצא אל האור. תושבי עוטף עזה, אתם גיבורים אמיתיים". רוסו הוסיף כי "כמפקד וכלוחם שטעה לא פעם ולא פעמיים, מגיעה מילה טובה לידיעות אחרונות על לקיחת אחריות ותיקון הטעות. צעד כזה מגביר את אמון הציבור בתקשורת".

בראיון שהעניק ל"ידיעות", שפורסם ביום שישי האחרון, צוטט רוסו כמי שאמר כי הופתע "מסוג הבכיינות סביב טרור העפיפונים". הוא הוסיף: "אני זוכר כילד בחולתה את הישיבה במקלטים, היינו נתונים להפגזות של הסורים, אבל לא תפסנו את זה כמו שתושבי עוטף עזה תופסים את מצבם היום. הם אולי צריכים לזכור שלפני כן היו האוטובוסים המתפוצצים בירושלים, חיפה ותל אביב, שגבו מחירים לא פחות גבוהים. אני חושב שהיה נכון שתושבי עוטף עזה יגלו קצת יותר חוסן".

פרסום הראיון גרר תגובות זועמות בקרב תושבי העוטף ומחוצה לו. רוסו, שכיהן בתחילת העשור כמפקד פיקוד הדרום, טען כי דבריו הוצאו מהקשרם. בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב על הערכתו הרבה לתושבי העוטף והבהיר: "כוונתי בכתבה שהתפרסמה היום הייתה שהרעש שאנחנו יוצרים מגביר בקרב האויב את המוטיבציה להגברת טרור העפיפונים".

החזרה של "ידיעות אחרונות" מהדברים אותם ייחס לרוסו מתקבלת ברשת ברגשות מעורבים. חלק מהמגיבים, שתקפו בימים האחרונים את רוסו על דבריו, חוזרים בהם ומתנצלים בפניו. גולשים אחרים, לעומת זאת, טוענים כי מדובר בסיפור "מוזר" ו"הזוי". חלק מהם אף תובעים מ"ידיעות" לפרסם את התמליל המלא של הראיון עם רוסו כדי שניתן יהיה לאמת את הודעת ההתנצלות.

תגיות:ידיעות אחרונותעוטף עזהטל רוסו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה