חדשות בארץ

טל רוסו על טרור הבלונים: בעוטף עזה מתבכיינים

מועמד מספר 2 ברשימת מפלגת העבודה לכנסת הרגיז את התושבים בעוטף עזה כשאמר כי עליהם לגלות "קצת יותר חוסן" מול בלוני התבערה המשוגרים מהרצועה. בתגובה לגינויים לדבריו אמר רוסו כי הם הוצאו מהקשרם: "אני מעריך ומעריץ את תושבי העוטף"

  • כ"ו אדר א' התשע"ט
רוסו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)רוסו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

האלוף (מיל') טל רוסו, מספר 2 ברשימת מפלגת העבודה לכנסת, הצליח בסוף השבוע להכעיס את תושבי עוטף עזה בעקבות דברים שאמר לעיתון "ידיעות אחרונות".

בראיון שפורסם שלשום (שישי) אמר רוסו כי הופתע "מסוג הבכיינות סביב טרור העפיפונים", והוסיף: "אני זוכר כילד בחולתה את הישיבה במקלטים, היינו נתונים להפגזות של הסורים, אבל לא תפסנו את זה כמו שתושבי עוטף עזה תופסים את מצבם היום. הם אולי צריכים לזכור שלפני כן היו האוטובוסים המתפוצצים בירושלים, חיפה ותל אביב, שגבו מחירים לא פחות גבוהים. אני חושב שהיה נכון שתושבי עוטף עזה יגלו קצת יותר חוסן".

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, מיהר להגיב והגדיר את דבריו של רוסו כ"מנותקים ומקוממים". ירקוני ציין כי "תושבי עוטף עזה משלמים עד היום על מדיניות הכלת הטפטופים שהוא היה אחד מקברניטיה, והיום היא בצורת בלוני ועפיפוני תבערה". הוא הוסיף: "מרוסו הייתי מצפה ליותר הבנה וענווה מול תושבי עוטף עזה".

רוסו שימש החל מאוקטובר 2010 ועד אפריל 2013 כמפקד פיקוד הדרום. בעקבות הסערה, הוא הביע צער על שבעיתון "בחרו להוציא משפט מחוץ להקשרו והפכו אותו לכותרת הראיון". בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו הוסיף רוסו, בניסיון לתקן את הרושם הרע שיצרו דבריו: "אני מעריך ומעריץ את תושבי העוטף, ליוויתי אותם בתקופות קשות מאוד של פיגועים ותקיפות יומיומיות, למדתי להכיר את תושבי היישובים הסמוכים לגדר ואת עמידתם האיתנה כשהייתי אלוף פיקוד דרום. בנושא טרור העפיפונים, כוונתי בכתבה שהתפרסמה היום הייתה שהרעש שאנחנו יוצרים, מגביר בקרב האויב את המוטיבציה להגברת טרור העפיפונים".

חבר הכנסת חיים ילין – שעבר ממפלגת "יש עתיד" לרשימת מועמדי מפלגת העבודה לכנסת, ומתגורר בעוטף עזה – הגיב באומרו כי אינו מסכים עם דברי חברו למפלגה. בראיון הבוקר לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', אמר ילין כי התקשר לרוסו: "הוא הבהיר שהתכוון לכך שהרעש שאנו יוצרים בעניין מגביר אצל האויב את המוטיבציה להגברת הטרור. מחקתי את מה שהיה".

ובתוך כך, מסתמן כי הבעיה המשפטית שנחשפה בשבוע שעבר בנוגע לתקופת הצינון של רוסו בתום שירותו הצבאי לא תמנע ממנו לרוץ לכנסת. כזכור, רוסו כיהן מפברואר 2015 עד מאי 2017 כמפקד מפקדת העומק – במילואים בתנאי קבע. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, ביקש את תגובתם של רוסו, מפלגת העבודה ומשרד המשפטים לשאלה האם אין בכך משום אי עמידה בתקופת הצינון של שלוש שנים הנדרשת מאלופים ששירתו בקבע. בעבודה הגיבו כי "רוסו השתחרר מצה"ל בפברואר 2014 וחזר לשירות מילואים לתפקיד מפקד מפקדת העומק, לבקשתו של הרמטכ"ל אייזנקוט".

במכתב ששיגר לרוסו, העניק לו הרמטכ"ל לשעבר גיבוי מלא. אייזנקוט כתב כי רוסו נענה לבקשתו ליטול על עצמו את הפיקוד על מפקדת העומק בשירות מילואים: "בהתאם לסיכום ביני ובין רוסו, הוא מילא את התפקיד במסגרת שירות מילואים בלבד, במקביל לעיסוקיו האזרחיים. סיכום זה היה ידוע לכל הגורמים הנוגעים בדבר בצה"ל ומומש הלכה למעשה". משרד המשפטים יעביר היום את חוות דעתו בנידון לוועדת הבחירות. על פי הפרסום בכאן חדשות, חוות דעת זו צפויה להציג עמדה דומה, שכאמור תאפשר לרוסו להישאר במרוץ הפוליטי.

תגיות:עוטף עזהמפלגת העבודהבחירות 2019טל רוסו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה