חדשות בארץ

בתגובה להשלכת מטענים לעבר הגדר: צה"ל תקף עמדת חמאס ברצועה

מדובר בתקיפה שנייה של צה"ל ברצועה בתוך יומיים, לאחר שאמש הותקפו שתי עמדות חמאס בדרום הרצועה בתגובה לשיגור מטען חבלה לעבר שטח ישראל באמצעות זר בלונים

  • כ"ו אדר א' התשע"ט
ההתפרעויות הפלסטיניות על הגדר באזור רפיח, שלשום (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)ההתפרעויות הפלסטיניות על הגדר באזור רפיח, שלשום (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

כלי טיס של צה"ל תקף הערב (ראשון) עמדה של החמאס, וזאת לאחר שהפלסטינים השליכו עשרות מטעני חבלה לעבר גדר המערכת בצפון רצועת עזה במסגרת ההתפרעויות הליליות שלהם.

מדובר בתקיפה שנייה של צה"ל ברצועה בתוך יומיים. אמש תקף כלי טיס של צה"ל שתי עמדות חמאס בדרום הרצועה. דובר צה"ל מסר כי התקיפות באו "בתגובה להפרחת זר בלונים שנשא מטען חבלה לעבר שטח ישראל". בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק מהמטען.

על פי המסתמן, התקיפות של היממה האחרונה ברצועה מהוות 'עליית מדרגה' מסוימת במדיניות התגובה הישראלית כלפי ההתפרעויות האלימות. בניגוד למקרים אחרים בעבר, התקיפות בוצעו גם מבלי שהטרור הפלסטיני של מטענים ובלוני נפץ גרם לנזק או לנפגעים.

כזכור, ביום רביעי האחרון שיגרו הפלסטינים בלון שאליו חובר מטען נפץ לעבר המועצה האזורית אשכול. המטען התפוצץ בסמוך לבית בתוך יישוב במועצה. בחסדי שמיים מרובים לא היו נפגעים, אולם נגרם נזק למבנה. בתגובה, תקפו מטוסי קרב ומסוקים של צה"ל מספר יעדי טרור במתחם צבאי של החמאס במרכז הרצועה.  

בשבועות האחרונים ניכרת החרפה בפעילות הטרור הפלסטינית ברצועה. לפני שבועיים נפצע חייל צה"ל באורח בינוני ממטען שהושלך על ידי מחבלים לעבר כוחות צה"ל, במהלך התפרעויות של הפלסטינים על גדר המערכת בצפון רצועת עזה. החייל פונה לבית החולים ברזילי באשקלון, עם רסיסים בפלג גופו העליון. בתגובה, תקפו טנקים של צה"ל שתי עמדות של החמאס בצפון הרצועה. בתחילת החודש שעבר ירו הפלסטינים רקטה לעבר עוטף עזה. היא אותרה לאחר מכן בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בתגובה שתי תשתיות תת-קרקעיות של החמאס בצפון רצועת עזה. 

הפלסטינים המשיכו גם בסוף השבוע האחרון להתפרע על גדר המערכת בגבול בין ישראל ורצועת עזה. כ- 8,000 פלסטינים הגיעו למספר מוקדים על הגדר, יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו מטעני חבלה ורימונים לעבר החיילים והגדר. כוחות הצבא הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי, בהתאם להוראות הפתיחה באש. דובר משרד הבריאות הפלסטינית, אשרף אל-קדרה, דיווח על 20 נפגעים.

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה