חדשות בארץ

נתניהו למדינות אירופה: הוציאו את החיזבאללה מחוץ לחוק

ראש הממשלה בירך על החלטתה של בריטניה להגדיר את הזרוע הפוליטית של ארגון הטרור הלבנוני-שיעי כארגון טרור

  • כ"ו אדר א' התשע"ט
נתניהו בישיבת הממשלה, היום (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)נתניהו בישיבת הממשלה, היום (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הבוקר (ראשון) למדינות אירופה להצטרף למהלך שיזמה בריטניה להגדיר את הזרוע הפוליטית של ארגון החיזבאללה כארגון טרור ולהוציאה אל מחוץ לחוק.

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "בשבוע שעבר קרה דבר חשוב מאוד מבחינה מדינית וביטחונית, וזו ההחלטה של בריטניה להוציא את חיזבאללה אל מחוץ לחוק, ולהגדיר את כל חלקי חיזבאללה כארגון טרור. זו החלטה חשובה משום שחיזבאללה הוא מחולל טרור בפני עצמו, והוא גם זרוע הטרור המרכזית של איראן. אני קורא למדינות אחרות באירופה, קודם כל באירופה אבל גם בעולם, להצטרף למהלך החשוב הזה של בריטניה".

ראש הממשלה התייחס בדבריו לפגישתו ביום רביעי שעבר במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "הבהרתי בצורה חד-משמעית שישראל לא תאפשר את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה, והבהרתי חד-משמעית שאנחנו נמשיך לפעול צבאית נגדה". הוא הוסיף כי סיכם עם פוטין על המשך מנגנון התיאום הביטחוני בין צבא רוסיה לצה״ל. "הנשיא פוטין ואני הסכמנו גם על יעד משותף – הוצאת הכוחות הזרים מסוריה שהגיעו אליה לאחר פרוץ מלחמת האזרחים. סיכמנו להקים צוות משותף שיפעל לקדם את המטרה הזאת, יחד עם גורמים אחרים".

בתגובה לתקרית האנטישמית בסוף השבוע בעיר שטרסבורג בצרפת, בה הושחתה אנדרטה שהוקמה לזכר בית כנסת שהוצת בתקופת השואה על ידי הנאצים, אמר נתניהו: "אני מגנה בתוקף כל גילוי של אנטישמיות ואני קורא לכל מנהיגי המדינות הנאורות להצטרף בהוקעתה של האנטישמיות בצורה שיטתית ורצופה. הדרך הראשונה להילחם באנטישמיות היא להוקיע אותה ולגנות אותה". ראש הממשלה בירך על הצטרפותן של מדינות נוספות להגדרת האנטישמיות של ארגון "הברית הבינלאומית לזכרון השואה" (IHRA), הקובעת כי גילויי שנאה נגד ישראל נחשבים לאנטישמיות: "אנטי-ציוניות היא הביטוי האחרון והמעודכן ביותר של האנטישמיות". כזכור, לפני כשבוע וחצי הודיע נשיא צרפת עמנואל מקרון כי ארצו תאמץ את הגדרת ה- IHRA, וזאת בצל העלייה הניכרת בגילויי האנטישמיות בצרפת.

תגיות:חיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה