חדשות בארץ

גנץ ולפיד: לא נשב בממשלה עם נתניהו

לאחר הודעת היועמ"ש כי יעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את ראש הממשלה נתניהו בכל שלושת התיקים, הודיעו הערב בכירי "כחול לבן" כי לא ישבו בממשלה עמו. הליכוד: "זכות החפות עומדת לכל אדם, גם לבני גנץ"

גנץ בהודעתו אמש (צילום: פלאש 90)גנץ בהודעתו אמש (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת "כחול לבן", בני גנץ, אמר אמש (חמישי) כי לאור החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ישיבה בממשלת נתניהו איננה עומדת על הפרק.

ההודעה באה בעקבות החלטתו של מנדלבליט, לפיה יוגשו כתבי אישום, בכפוף לשימוע, כנגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים – בתיקי 1000, 2000 ו-4000.

בהצהרתו המיוחדת פתח גנץ את דבריו ואמר: "אני מכיר את נתניהו היטב – עבדנו שכם אל שכם, ראיתי אותו ברגעים גדולים וקשים, אני יודע כמה הוא אוהב את ישראל".

הוא הוסיף וטען כי "נתניהו שאני הכרתי לא היה גורר את העם למצב שיש בו ראש ממשלה בחצי משרה. בואו נדמיין ראש ממשלה שהעיסוק במצבו המשפטי תופס את עיקר יומו. מדינת ישראל ראויה ליותר מזה. הייתי מצפה שתנהל את מאבקך כאדם פרטי ואני מאחל לך הצלחה בכך. מר נתניהו, אל תשכח – המדינה הזו היא של כולנו, ואין כאן שאלה של ימין או שמאל, כי באמת ישראל היא לפני הכל".

עם סיום דבריו הצהיר גנץ כי בעקבות פרסום המלצות היועמ"ש ולאור הנסיבות שנוצרו, "ישיבה עם נתניהו איננה עומדת על הפרק".

מהליכוד נמסר בתגובה, תוך שהם מתייחסים לטענות שהועלו כנגד גנץ בדבר התנהגות בלתי-הולמת, לכאורה, ואמרו כי "זכות החפות עומדת לכל אדם, גם לבני גנץ, ואנו מקווים שהוא ינקה את שמו בהקדם האפשרי מההאשמות החמורות נגדו".

בתוך כך, יאיר לפיד, מראשי מפלגת "כחול לבן", הודיע אף הוא כי לאור הנסיבות הוא אינו מתכוון לשבת בממשלת נתניהו. "מובן מאליו שאנחנו לא נשב בשום ממשלה שבה לראש ממשלה יש כתב אישום חמור כל כך. כבר עכשיו. לפני השימוע. אם נתניהו יזוכה, ואני מאחל לו ולמשפחתו שהוא יזוכה, הוא תמיד יוכל לחזור. פרישה מיידית היא הדבר הנכון. זה לא משמח אף אחד, אבל זה הדבר הנכון. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה עם כתבי אישום חמורים כל כך. אני קורא לנתניהו לעשות את הדבר הנכון ולפרוש מיידית מתפקידו".

לפיד הבהיר כי "לראש הממשלה נתניהו עומדת חזקת החפות. יחד עם זאת, נתניהו לא יכול להמשיך בתפקידו. ראש ממשלה הוא סמל, ואסור להכתים את הסמל".

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, התייחס גם הוא להחלטת היועץ המשפטי לממשלה ומסר: "בנימין נתניהו שאני הכרתי הוא אדם מוכשר – עם חזון ותפיסת עולם. לנתניהו שאני הכרתי היה באמת אכפת מטובת המדינה. אבל לצערי הרב, משהו השתבש מאוד בדרך. ביום הזה ברור כי הגיעה העת בה על נתניהו לעזוב את התפקיד".

תגיות:יאיר לפידבני גנץמשה יעלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה