חדשות בארץ

טראמפ על נתניהו: קשוח, חכם וחזק

במסיבת עיתונאים בהאנוי התייחס נשיא ארצות הברית להגשתם הצפויה של כתבי אישום נגד ראש הממשלה: "אני לא יודע על הקשיים שלו. אני יכול לומר שהוא עשה עבודה נהדרת כראש ממשלה"

  • כ"ג אדר א' התשע"ט
טראמפ ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)טראמפ ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס היום (חמישי) לכתבי האישום הצפויים להיות מוגשים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במסיבת עיתונאים שקיים בהאנוי, בתום הפסגה עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, אמר טראמפ בתשובה לשאלה שהפנתה אליו כתבת כאן חדשות בנושא: "אני חושב שנתניהו ראש ממשלה נהדר. אני לא יודע על הקשיים שלו. אני יכול לומר שהוא עשה עבודה נהדרת כראש ממשלה. הוא קשוח, חכם וחזק. הוא עושה הרבה למען הביטחון". בתגובה לדבריו של טראמפ, כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "תודה על תמיכתך בי, ידידי הנשיא טראמפ".

טראמפ נשאל גם בנוגע ל"עסקת המאה", תוכנית השלום של הממשל האמורה להתפרסם לאחר הבחירות בישראל. הוא השיב: "אנו עובדים קשה על תכנית השלום ומקווים שהיא תפורסם. יש סיכוי לשלום בין ישראל לפלסטינים. כל חיי שמעתי שהעסקה הקשה ביותר בין העסקאות תהיה להשיג שלום בין ישראל והפלסטינים, אומרים שזו עסקה בלתי אפשרית. אשמח להשיג עסקה כזו. נראה מה יקרה". הנשיא האמריקני הוסיף כי הוא עצר את הכספים הרבים שארצות הברית העניקה לפלסטינים מכיוון ש"הם לא אמרו עלינו דברים נחמדים" ולא היו מוכנים לחזור לשולחן המשא ומתן עם ישראל: "הם השתפרו מאוד – ונראה מה יקרה".

החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמורה להתפרסם בשעות הצהריים. בצעד של הרגע האחרון, הגישה מפלגת הליכוד עתירה לבג"צ בבקשה לעצור את הפרסום. העתירה, שהוגשה באמצעות היועץ המשפטי של הליכוד, עורך הדין אבי הלוי, מצטרפת לעתירה קודמת שהגיש עורך הדין יוסי פוקס לבג"צ בבקשה שיוציא צו ביניים שיורה למנדלבליט שלא לפרסם את החלטותיו לפני הבחירות. בהודעה שנמסרה מטעם הליכוד נאמר כי "הודעת היועץ המשפטי לממשלה על כוונתו לפרסם היום את הודעתו היא תוצאה של לחץ בריוני של השמאל בשלוש השנים האחרונות, שמטרתו להפיל את ממשלת הימין ולנצח בבחירות שלא באמצעות הקלפי".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי "כל עוד לא ניתן צו שיפוטי שימנע זאת, אין כל מניעה לדעת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה לקבל החלטה לפיה היועץ שוקל להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, וגם אין מניעה לפרסם ברבים החלטה שכזו במועד קרוב". תשובה זו ניתנה כבר אמש במכתב ששלח מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות, עורך הדין ענר הלמן, לעורך הדין פוקס.

על פי הדיווחים השונים, מנדלבליט החליט להגיש כתבי אישום נגד נתניהו, בכפוף לשימוע, בשלושת התיקים בהם הוא מעורב: בתיק 1000, המכונה גם "פרשת המתנות", יואשם ראש הממשלה בעבירות של מרמה והפרת אמונים. התיק בפרשה זו נגד אשתו שרה ואיש העסקים ארנון מילצ'ן ייסגר. בתיק 2000, העוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס, יואשם נתניהו בעבירות מופחתות של מרמה והפרת אמונים, בעוד מוזס עצמו יואשם בשוחד. בתיק 4000, העוסק בקשרים בין נתניהו לבעל השליטה בבזק ובאתר וואלה, שאול אלוביץ', נתניהו יואשם בקבלת שוחד. אלוביץ' ואשתו איריס יואשמו במתן שוחד.

תגיות:דונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה