חדשות בארץ

הליכוד לשופטי בג"צ: עצרו את פרסום החלטות מנדלבליט

זמן קצר לפני שהיועץ המשפטי לממשלה אמור היה להודיע על החלטותיו בתיקי נתניהו, הגיש הליכוד עתירה לבג"צ למנוע את הפרסום, בטענה כי מדובר ב"התערבות בוטה בבחירות"

  • כ"ג אדר א' התשע"ט
בניין בית המשפט העליון בירושלים (צילום: פלאש 90)בניין בית המשפט העליון בירושלים (צילום: פלאש 90)
אא

דרמה של הרגע האחרון: הליכוד הגיש לפני שעה קלה (חמישי) עתירה לבג"צ בבקשה לעצור את פרסום הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על החלטותיו בתיקים הנוגעים לראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעתירה, שהוגשה באמצעות היועץ המשפטי של הליכוד, עורך הדין אבי הלוי, נאמר בין היתר: "ייתכן וכתוצאה מפרסום החלטת היועץ תקבלנה מפלגות שהינן חלק מגוש הימין התומך בראש הממשלה פחות מושבים בכנסת, וזאת על אף שהחלטה זו עשויה להתהפך ב- 180 מעלות כתוצאה מהשימוע שיתקיים רק לאחר הבחירות. אך יהיה זה מאוחר מדי עבור המפלגות שאיבדו ייצוג בכנסת ו/או תפקידים בממשלה שתקום, כתוצאה ישירה מהפרסום הזה".

"המדובר במקרה חסר תקדים מאז קום המדינה, שבו תימסר 'החלטה'  מסוג זה כנגד ראש ממשלה מכהן, והזהירות הנדרשת והמתבקשת גדולה לעין שיעור בכל הנוגע למניעת התערבות במערכת הבחירות".

בהודעה שנמסרה מטעם הליכוד נאמר: "הודעת היועץ המשפטי לממשלה על כוונתו לפרסם היום את הודעתו היא תוצאה של לחץ בריוני של השמאל בשלוש השנים האחרונות, שמטרתו להפיל את ממשלת הימין ולנצח בבחירות שלא באמצעות הקלפי. הליכוד, באמצעות היועץ המשפטי של הליכוד עו״ד אבי הלוי, הצטרף הבוקר לעתירה בבג"צ נגד פרסום ההחלטה לפני הבחירות לכנסת, שאין לה תקדים בתולדות המשפט הישראלי ושהיא מהווה התערבות בוטה בבחירות".

עוד נמסר בהודעה כי "תנועת הליכוד הגישה עכשיו לבג"צ בקשה דחופה באמצעות היועץ המשפטי של הליכוד, עו״ד אבי הלוי, להצטרף כעותרת ובקשה למתן צו ביניים דחוף המורה ליועמ"ש שלא לפרסם את הודעתו בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות".

"הליכוד הצטרפה בכך לעתירה שהגיש עו"ד יוסי פוקס, המבקשת לעכב את הודעת היועמ"ש עד לאחר הבחירות, זאת בטענה שהחלטת יועמ"ש בעת הזאת – לאחר סגירת הרשימות לכנסת – היא מקרה חסר תקדים שלא נעשה מעולם בתולדות המשפט הישראלי".

על פי הדיווחים השונים, מנדלבליט החליט להגיש כתבי אישום נגד נתניהו, בכפוף לשימוע, בשלושת התיקים בהם הוא מעורב: בתיק 1000, המכונה גם "פרשת המתנות", יואשם ראש הממשלה בעבירות של מרמה והפרת אמונים. כך גם בתיק 2000, העוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס. מוזס עצמו יואשם בעבירת שוחד. בתיק 4000, העוסק בקשרים בין נתניהו לבעל השליטה בבזק ובאתר וואלה, שאול אלוביץ', נתניהו יואשם בקבלת שוחד. אלוביץ' ואשתו איריס יואשמו במתן שוחד.

תגיות:הליכודבג"צאביחי מנדלבליטבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה