חדשות בעולם

חרף התנגדות הממשל האמריקני ונאט"ו: רוסיה תעביר לטורקיה את ה- S-400

למרות איומי ארה"ב ואזהרת ברית נאט"ו, טורקיה הודיעה כי תשלים את העסקה שעוכבה במשך שנתיים

מערכת S-400 (קרדיט: שאטרסטוק)מערכת S-400 (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'וושולו, הודיע היום (שלישי) כי ארצו תשלים את העסקה שנחתמה מול הקרמלין שבמסגרתו תעביר רוסיה את מערכת ההגנה האווירית S-400.

כזכור, בספטמבר 2017, הודיעה טורקיה כי היא תרכוש את המערכת, זאת לאחר שאנקרה כבר חתמה על העסקה תוך שהיא מעבירה למוסקבה ערבויות להשלמת העסקה, שעלותה מוערכת בכ-2.5 מיליארד דולר.

בעקבות הודעתה, איימה ארצות הברית כי העסקה עשויה לגרור את ביטול העסקאות של הממשל מול טורקיה, בהם נקבע על מכירת טילי פטריוט ומטוסי הקרב F-35, זאת בנוסף לסנקציות שעלולות להגיע עליה מצד ארה"ב. בנוסף לאיום זה, הזהירה גם נאט"ו כי טורקיה לא תוכל לשלב את ה-400-S לתוך מערכת ההגנה האווירית של נאט"ו.

בדצמבר האחרון פורסם כי שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'וושולו, הבטיח לשגריר רוסיה באנקרה, אלקסיי ירחוב, כי ארצו לא תאפשר לגורמים אמריקניים לבחון את ה-S-400 שיועברו אליה.

אם העסקה אכן תצא לפועל, מדובר במכה קשה לממשל האמריקני, שלא רק מאבד בכך מיליארדי דולרים, אלא גם מטיל רושם שרוסיה היא המעצמה השליטה ולא ארצות הברית.

על פי הפרסומים, שווי כל מערכת הגנה מסוג 400-S מוערך בכ-400 מיליון דולר למערך ארטילרי שכולל שמונה משגרים.

לפי הנתונים הרשמיים של המערכת, היא מכסה 400 ק"מ וביכולתה להפיל 80 מטרות בו-זמנית, זאת בזמן שהיא משגרת שני טילים לעבר כל מטרה.

עד כה, המערכת הייתה בשימוש שני צבאות בעולם, רוסיה וסין. כעת, לאחר שתועבר לטורקיה, צפוי צבא טורקיה להיות הצבא השלישי בעולם להחזיק את המערכת.

כזכור, יחסי החוץ של טורקיה עם ארצות הברית והמערב התדרדרו במהלך 2018, על רקע ניסיון ההפיכה הכושל נגד ארדואן, ועל רקע העובדה שהממשל האמריקני מחמש את הכוחות הכורדים בסוריה, זאת חרף מחאתו של ארדואן שמדכא אותם. במקביל, מאז ניסיון ההפיכה נגדו, ארדואן החליט על חיזוק היחסים בינו לרוסיה כששני הצבאות פועלים בשיתוף פעולה בסוריה.

תגיות:רוסיהטורקיהS-400

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה