פיתוח האישיות

נס מהלך: אובחן בסרטן המוח והרופאים צפו לו שנים ספורות לסוף, אך אז קרה דבר מופלא

לאחר שאובחן כחולה בסרטן המוח, הרופאים חזו למייקל מויילס שמונה שנים לחיות - אך כוח הרצון בד בבד לשמחת חיים, התמדה וטיפוח תחביבים, עזרו לו להאריך חיים ולשרוד למשך 20 שנה 

אא

קפטן מייקל מויילס הוא מפקד בחיל האוויר האמריקני ושחקן כדורסל בכובעו השני. לפני 20 שנה, בהיותו בן 27 בלבד, נפצע מויילס קשות בראשו במהלך משחק, ואיבד את ההכרה למשך 30 שניות שנדמו כנצח. 

זרועו הימנית השתתקה, אך בצילומי ה-CT לא זיהו הרופאים פגיעה חמורה ואפשרו לו לחזור לביתו למחרת בערב. 

אלא שכבר למחרת הידרדר מצבו, והוא פונה בשנית לבית החולים. הפעם הסתופפו סביב מיטתו מספר רופאים. כולם בהו במסך בניסיון נואש לקבוע מה הם רואים, ואז שמע מייקל את המשפט ממנו חשש יותר מכל: "מייקל, מצאנו משהו".

מייקל לאחר השינוי שעבר בגולגלתו (צילום מסך)מייקל לאחר השינוי שעבר בגולגלתו (צילום מסך)

הייתה זו נקודה קטנה, כמעט בלתי מורגשת באזור המוח. 

שנה שלימה לקח לרופאים להבין כי הנקודה הקטנה הזו היא לא אחרת מאשר אסטרוציטומה - סוג נדיר של סרטן המוח. "מרגע זה הרופאים לא נתנו לי הרבה תקווה. כולם אמרו שעם סוג כזה של סרטן אפשר לחיות גג שמונה שנים". ביום נישואיו הראשון בשנת 2001 עבר מייקל את הניתוח הראשון שלו להסרת גידול בגודל 2.8 ס"מ. 

 

"החבר'ה קראו לו 'נס מהלך' והם ידעו בדיוק על מה הם מדברים"

לאחר הניתוח הסרטן היה במצב של רמיסיה (הפוגה) במשך ארבע שנים - אך בדיקה שביצע באביב 2005 הראתה כי הסרטן חזר לגופו. "הפעם זה היה גדול, מהיר ותוקפני יותר והרופאים המליצו על כימותרפיה. כששמעתי את המילה הזו, פחדתי. אני לא שונה מאף חולה סרטן אחר, גם עליי המילה הזו השפיעה בצורה מאוד חזקה".

ועם זאת, מייקל לא נתן למילה הזו על כל המשתמע ממנה - לנטרל אותו לחלוטין. הוא אימץ לעצמו תחביבים כמו ריצה, שגרמה לו להרגיש טוב יותר. במהלך 10 החודשים הבאים עבר מויילס את טיפולי הכימותרפיה, ולמרות כל המאבק שלו - הסרטן הלך והתעצם עד שלא הייתה לו ברירה אלא לגשת לניתוח נוסף. 

וכאן החלו העניינים להסתבך. 

בניתוח גילו הרופאים סיבוכים שונים, והגיעו להחלטה כי צריך להסיר פיסה מגולגלתו, כדי להימנע מניתוח נוסף. ג'נסון, אחיינו של מייקל שפתח פרויקט לגיוס תרומות עבורו, סיפר כי באותה תקופה גילה 'דוד' אחר לגמרי. "לדעתי, האיכות הטובה ביותר שלו היא האמונה הנצחית שלו וכוח ההתמדה - שלא משנה מה קורה ועד כמה קשה לו, הם תמיד מנצחים", הוא אומר. 

"החבר'ה קראו לו 'נס מהלך' והם ידעו בדיוק על מה הם מדברים", מספר אחיינו. "מייקל עבר 42 סבבים של קרינה ו-29 סבבים של כימותרפיה, ארבעה ניתוחי מוח בסך הכל, 4 שינויי גולגולת וסרטן שנסוג וחזר ארבע פעמים - אך למרות העובדה ששיעור ההישרדות בסוג הסרטן הזה הוא בין תשעה חודשים לשמונה שנים - מייקל שרד, והוסיף לעבוד בתפקידו כקצין מבצעים ואנליסט בפנטגון האמריקני למשך 20 שנה", הוא מסכם.  

תגיות:סרטןמחלההתמודדותנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה