חדשות יהדות

הכינרת חצתה את הקו האדום תחתון, ומה הקשר לדברי רבי יהודה החסיד?

בשבוע בו חל ראש חודש אדר התקיימו דבריו של רבי יהודה החסיד: 4 ימי קריאה רצופים – ושפע עצום של גשמי ברכה. המסקנה חזקה מכל: דבר אלוקינו יקום לעולם

  • כ"א אדר א' התשע"ט
כנרת (צילום: shutterstock)כנרת (צילום: shutterstock)
אא

ב- 24 השעות האחרונות רשמה הכנרת עלייה נאה של 1.5 ס"מ ולראשונה מזה כשנתיים היא חצתה את הקו האדום התחתון. כזכור, מתחילת עונת הגשמים הנוכחית, עלתה הכנרת ב- 1.64 מטר. מדובר בעלייה משמעותית, במיוחד בהשוואה לשנים הקודמות.

בענין זה ראוי לציין את דבריו המופלאים של רבי יהודה החסיד, אשר כתב לפני מאות שנים, שכאשר יהיו ארבעה ימי קריאה רצופים בתורה, אזי באותו החודש יהיו גשמים. רבי יהודה החסיד תמך את דבריו בפסוק "יערוף כמטר לקחי" – שלפי התורה כך השפעות הגשמים.

בתחילת החודש הנוכחי זכינו בארבעה ימים רצופים בהם קראו בתורה בתום תפילת שחרית: שני ימי ראש חודש אדר א' שחלו בימים שלישי ורביעי, ובכך הוצאו ספרי התורה 4 ימים רצופים: שני וחמישי  - בהם קוראים כרגיל בתורה, וביניהם שלישי ורביעי, שחל בהם, כאמור, ראש חודש.

באותו שבוע, למי שזוכר, היתה סערה חורפית גדולה בארץ. בלילה שבין שלישי לרביעי החלה המערכת החורפית שנמשכה מספר ימים. ימים אלו, בתוספת הימים החורפיים שזכינו להם החורף, מילאו עוד ועוד את מפלס הכינרת.

א' סתיו במדורו בעיתון 'המודיע' הזכיר את דבריו של רבי יהודה החסיד, וציין כי גם לפני 10 שנים היה מהפך גדול במזג האוויר, מקיץ שחון לחורף, אחרי 4 ימי קריאה בתורה. במדורו, סיפר כי ידידו הרב פריד המכהן כראש כולל בברזיל, סיפר לו דבר מופלא הקשור לכך.

בברזיל מתגורר יהודי מבני הקהילה, שבין יתר עסקיו יש לו שטחי חלקאות גדולים, במרחק כמה שעות טיסה מסאו-פאולו, בהם הוא מגדל בעיקר כותנה. גידולי כותנה. גידולי כותנה כידוע, הם תלויי גשמים באופן מיוחד. הרב פריד סיפר לו את דבריו של רבי יהודה החסיד שהתקיימו באופן מופלא בארץ ישראל, וקיבל את התשובה הבאה: "ראה זה פלא. בחודש האחרון לא ירדו גשמים בכלל, הייתי כבר בלחץ גדול, כי זה יכול להיות הפסד עצום לכל הגידולים. והנה בלילה הקודם (שבין רביעי לחמישי) התחיל גשם בשפע רב, שברוך השם הציל לי את הגידולים!"...

הרב פריד מוסיף ומספר כי בעל גידולי הכותנה התקשר בנוכחותו לעובד הגוי שלו בשטח, שיספר לי על המהפך שחל בשדות ביממה האחרונה, כדי שאשמע 'דיווח חי' מהשטח.

כמה מרגש להיווכח: משני חלקי הגלובוס, מישראל ומברזיל, נראה עד כמה "דבר ה' יקום לעולם". המסקנה העולה מגשמי הברכה שזכינו להם היא שמלבד האמונה בבורא עולם, יש כאן חיזוק גדול ב'תורת משה עבדי', שכל העולם מתנהל על פי התורה ועל פי קריאת התורה, עד זמננו אנו ממש.

המסקנה לא ניתנת לערעור: כאשר ישראל יעסקו בתורה ויקראו בה – בורא עולם ייתן גשמים. הבה נעסוק במוטל עלינו, נרבה בתורה, בגמילות חסדים, במידות טובות ובקיום מצוות – ובורא עולם ידאג בכוחו הגדול לכל מחסורינו. 

מה אפשר ללמוד מירידת הגשמים לקשר שלנו עם אבא שבשמים? הרב יצחק פוזן בשיחה מחזקת. צפו:

 
מהי הדרך הטובה ביותר לגרום לירידת גשמים? והאם אדם בודד יכול לעצור את הגשמים לכל העולם? צפו בדבריו של הרב משה קינן:

 

אין ארוחות "חינם", וגם אין גשמים חינם, התפילה היא המפתח הקריטי ביותר שירד שפע לעולם, מדוע? צפו בדבריו של הרב ראובן זכאים:

 
אוצרות השמים נפתחים: 10 עובדות מפעימות על זמן ירידת הגשמים, לחצו כאן.
באדיבות אתר 'דרשו'.
תגיות:מיםכנרתגשם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה