דברי תורה

כיצד תזהה את השליח שנשלח אליך משמים?

תהיה ערני לגלות סימנים מהקדוש ברוך הוא. תהיה ערני להבין להיכן ה' מוביל אותך. תהיה ערני, כי אולי זו הארת פנים מה' יתברך

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אברך נפלא יש לנו בכולל, ניסים זריהן שמו. בחור כארז, עדין נפש ואציל רוח, מישהו כזה שלא יוצא לי לשוחח עמו יתר על המידה בסתם יום של חול. אך ביום מן הימים מצאנו את עצמנו כבולים יחד ברכב, ואז, בין שיחת טלפון לתנומה קצרה, נפתחו הלבבות, וניסים פותח את פיו ומספר לי על עצמו כדלהלן:

לפני כעשרים שנה היו לו שתי חנויות ועוד כמה דוכנים בעיירת נופש בפלורידה שבארה"ב. שבת אחת הגיע אדם כבן תשעים עם רעייתו לרכוש משהו, וניסים אומר לו: "נכון שאתה כומר?". ההוא אומר לו: "נכון, איך אתה יודע?". "אני רואה את הגלימה מבצבצת מבעד לבגדיך", ענה ניסים. הכומר אומר לו: "נכון, אני כומר, ובאתי לכאן לנופש עם רעייתי". ניסים אומר לו: "אתה יודע, אני גר בחיפה שבישראל, ליד המקום שאתם מאמינים שבו מייסד הנצרות הלך על פני המים". מתפעל הכומר: "מה אתה אומר? אתה גר בחיפה? זה אומר שאתה יהודי?". וניסים בגאווה יהודית עונה לו: "בטח!".

ואז ניסים אומר לו: "אתה באמת מאמין שהוא הלך על המים?". הכומר עונה לו: "כן, ודאי שאני מאמין!". ואז ניסים אומר לו: "אצלנו אומרים שכנראה היה לו אופנוע ים, וכך הוא דהר על פני המים". כשניסים אמר את זה, הכומר ואשתו התגלגלו מצחוק עד שהיה צורך לקלף אותם מהמרצפות.

כשהם קמים, ניסים אומר להם: "אתם רואים? אתם צוחקים על האלוהים שלכם. אצלנו לא צוחקים על האלוקים שלנו". אומר לו הכומר: "אתה צודק. אתם יהודים, אתם מאמינים. אתם העם הנבחר, לכם יש תלמידי חכמים, יש לכם שורשים חזקים. אצלכם זה לא קורה, אבל אצלנו זה קורה".

אבל אז אומר לו הכומר: "תסלח לי, אתה הרי יהודי, מה אם כן אתה עושה כאן בשבת?!". ניסים היה בהלם. וההוא ממשיך: "תראה איך אתה לבוש, יהודי לא מתלבש כך"....

ניסים הזדעזע מהשאלה. הוא חזר הביתה והתחיל לבכות… וזו היתה השבת האחרונה שהוא חילל.

בית הכנסת היה רחוק מביתו ומבתיהם של חבריו הישראלים. מאותה שבת הוא שכר בית ליד בית הכנסת, והזמין את כל הצעירים לשבות אצלו, כדי שיוכלו ללכת ברגל לתפילות בבית הכנסת.

כומר שהחזיר בתשובה עשרות או מאות יהודים.

עד כאן סיפורו המדהים של ניסים, ותודה לו בשם כולנו על גילוי הלב ועל האישור לפרסם זאת ברבים.

וברשותכם אומר, שלכל אחד מאיתנו במהלך החיים ה' שולח איזה "כומר", וכל אחד מקבל איזה סימן. רק שצריכים להיות ערניים מספיק בכדי לשמוע אותו. ניסים יכול היה להגיד לו: "לך מפה, ואל תפריע לי בעבודה". אבל צריך זכות לזהות את ה"כומר" שקורא לך, לזהות את "השליח" שנשלח אליך משמים.

אף פעם אל תעשה צעד שאתה לא בטוח במאה אחוז שה' רוצה אותו. תחכה לסימן מה'. בכל דבר – ברוחניות, בגשמיות, בעסקים, בכל דבר שיש לך בחיים, תמתין להארת פנים מהקדוש ברוך הוא. הארת הפנים אמורה להיות ע"י אדם גדול עמו אתה מתייעץ, אולם היא יכולה להגיע במקרה הצורך גם בדרכים אחרות.

מגיע אברך צעיר, חתן של ממש, ואומר שיש לו מאה ועשרים אלף ש"ח לרכישת דירה… יש שלוש אפשרויות שבהן הוא מצליח לרכוש דירה בכזה סכום קטן. אפשרות ראשונה, הוא ממתין. הוא ילמד טוב ויקבל מלגות נוספות על מבחנים ולימודים מעבר למחויבות, יביא משכורת מהצד, רעייתו תביא משכורת, וימתינו ליום שיהיה להם. אפשרות שניה, לפנות ליועץ משכנתא ולסקור איתו כל דרך אפשרית להוציא סבסוד מהבנק מעבר לדרך הטבע. אפשרות שלישית – לפנות לדודים שאוהבים אותו ויש בידם אפשרות לסייע במתן ובהלוואה, ותמיד אמרו שאם יצטרך משהו הם כאן, אבל יש סיכוי שהם יאמרו "לא!", והוא יחוש ממש שלא בנח מהעניין. מה צריך לעשות?

תעשה מהכל קצת. אל תבחר דרך מסוימת ותאמר "אם היא לא הולכת, אני לא עושה". תפנה לדודים בעת רצון כזו. נפגשתם באיזה אירוע באיזה מקום, תעשה. אתה ורעייתך תמשיכו לעבוד ולגייס עוד משאבים. ואם יש יועץ משכנתא מעניין שנתפסת איתו לשיחה אישית, ברר איתו על כיוון נוסף להצלחה.

אבל החשוב ביותר: תהיה ערני לגלות סימנים מהקדוש ברוך הוא. תהיה ערני להבין להיכן ה' מוביל אותך. יתכן שה' יראה לך שאחד מהשלושה הוא המתאים ביותר בשבילך, ויתכן שלא. יכול להיות שתראה את אחד מהדודים שלך מתחנן אליך: "בוא אלי לשבת, תתארח אצלי יומיים, אני רוצה את קרבתך ואת חברתך", ואתה לא מבין מה הוא רוצה ממך. יתכן ויוצע לך תפקיד תורני חשוב שנראה לך גדול על מידותיך, אבל יש מה לבדוק עם דעת תורה אמיתית את התאמתך לתפקיד למרות הכל. תהיה ערני, כי אולי זו הארת פנים מה' יתברך בכדי לקדם את העניין.

וכעין לשון רבינו יונה בספרו שערי תשובה (שער ב') "ואם לא ידע ולא יתבונן כי התלאות מצאוהו מפני חטאיו, אך יאמר כאשר אמרו הפלשתים (שמואל א', ו', ט'): "כי לא ידו נגעה בנו מקרה הוא היה לנו", בזאת יהיה קצף עליו מלפני ה' ויגדל עוון הכת הזאת".

יהי רצון שנזכה להבנה נכונה ברצון הבורא יתברך, לפעול על פיה ולחוות הצלחות וניצחונות, במילוי כל המשאלות לעבודת ה' יתברך.

תגיות:כומרדברי תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה