חדשות בארץ

משרד החקלאות מקדם: מכירת ירקות ופירות - באריזות פלסטיק בלבד

משרד החקלאות מציע תמיכה כספית לרשתות מזון שימכרו ירקות ופירות באריזות פלסטיק. האם המגמה תצליח? ימים יגידו

  • כ' אדר א' התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד החקלאות מעודד את הרשתות למכור פירות וירקות באריזת פלסטיק. לטענת המשרד, באמצעות צמצום מכירת ירקות ופירות בתפזורת ומעבר לאריזות פלסטיק, ניתן להפחית ב17%-15% את זריקת הירקות והפירות ברשתות השיווק. מטרה נוספת היא צמצום השלכת מזון בבית הצרכן.

המשרד מציע תמיכה כספית משמעותית לרשת שיווק שתמכור לצרכנים החל מ-6 מיני ירקות ופירות. יצוין כי זהו מהלך שמנוגד למגמת החיסכון באריזות שמקדם למשל חוק השקיות.

משרד החקלאות פרסם קול קורא, בו הוא מציע תמיכה הכספית בסך כמה מיליוני שקלים, שתוענק לרשת השיווק שתציע עד ה-1 באפריל "מעבר לשיווק תוצרת חקלאית טרייה ארוזה" ב-20 סניפים לפחות. על הרשת להחזיק מחלקת ירקות ופירות נפרדת, כשהמכר האלקטרוני בסניפים אמור להיות קטן מ-50% מהמכר הכולל של הסניף. על פי פרסומי המשרד, מדובר בתמיכה למשך שלוש שנים (עד 2021).

על הרשת להגיש למשרד את ההצעה שחייבת לכלול את הירקות הבאים: עגבניות אשכול, מלפפונים (לא בייבי) ופלפלים (למעט הזנים: טינקרבל, sweetbite, שושקה ורומירו). וכן לכלול שלושה מינים נוספים בין אלו: חציל, כרוב, קישוא, אגסים, נקטרינות, אפרסקים, אבוקדו, כל תפוחי העץ ומנדרינות. על ההצעה לכלול בסך הכל 6 מינים, כאשר רשת שתציע מעל 10 מינים תקבל עדיפות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

על מארזי הפלסטיק לכלול תוצרת איכותית ללא פגמים, מיצרן אחד או כמה יצרנים. בכל מארז תימכר תוצרת אחידה בצבע ובגודל. פריטי היצרן וארץ הייצור יסומנו על גבי אריזות, שיכללו ברקוד – כך ניתן יהיה לאסוף את נתוני המכירה שלהן.

המשרד מציע לרשתות לבחור באריזות שונות, ביניהם: שקית פלסטיק פשוטה, קופסת פלסטיק, חיתום פרטני לכל פריט, עטיפת flowpack (פלסטיק מרשרש כמו בחסות) וירקות במגשי קלקר.

יצוין כי בשנים האחרונות ניתן לראות ברשתות ירקות ופירות רבים במארזי פלסטיק: ענבים, דובדבנים, פטריות, עשבי תיבול, חסה, קיווי ואפילו אגסים ואבוקדו.

על פי הנתונים שהציג המשרד, אחוז ניכר מהפירות והירקות בארה"ב ובאירופה משווק באריזות ששומרות על איכות התוצר. אך האם הצרכן הישראלי יאהב את המגמה החדשה, ויוותר על זכות הפשפוש, המשמוש והבחירה? ימים יגידו.

תגיות:ירקותפירותאריזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה