חדשות בארץ

נכשל הניסיון לאיחוד בין העבודה למרצ

העבודה הציגה את רשימת מועמדיה לכנסת, לאחר שהיו"ר אבי גבאי התקשר ליו"ר מרצ תמר זנדברג והודיע לה כי מפלגתו דוחה את הצעת האיחוד

  • ט"ז אדר א' התשע"ט
לא מתאחד: גבאי (צילום: מאיר וקנין, פלאש 90)לא מתאחד: גבאי (צילום: מאיר וקנין, פלאש 90)
אא

מפלגת העבודה הציגה לפני שעה קלה (חמישי) את הרשימה הסופית של מועמדיה לכנסת. בכך נכשלה היוזמה של הרגע האחרון שהועלתה במרצ, וגם בקרב בכירים בעבודה, לרוץ לבחירות ברשימה משותפת.

יו"ר העבודה אבי גבאי התקשר הערב ליו"ר מרצ, תמר זנדברג, ובישר לה כי מפלגתו אינה מסכימה לאיחוד המוצע. ממרצ נמסר כי זנדברג אמרה בשיחה כי יש "הזדמנות היסטורית לבנות מפלגת שמאל גדולה". גבאי מצידו טען כי אינו רואה את ההזדמנות הגדולה וציין כי קיים גם קושי פרוצדורלי במפלגת העבודה לאשר ברגע האחרון הצעת מיזוג עם מפלגה אחרת.

ממפלגת העבודה נמסר: "לאחר בחינה מעמיקה שערכנו היום, ראינו כי בחיבור בין העבודה למרצ השלם קטן מסך חלקיו. שילוב של שתי התנועות לא מגדיל את כוחנו אלא להיפך, מחליש את הגוש. בבדיקת עומק שנעשתה לאורך היום גם במרצ וגם בעבודה עלה כי מרצ עוברת בוודאות את אחוז החסימה ונציגיה ייכנסו לכנסת הבאה באופן ודאי. נרוץ בנפרד ונסייע אחד לשני על מנת להביא לחילופי שלטון".

הבוקר, לאחר שנודע על ההסכם לריצה משותפת בין חוסן לישראל ליש עתיד, פנתה זנדברג בקריאה לגבאי לשבת באופן מיידי לשולחן הדיונים כדי להגיע להסכם על איחוד בשמאל, ואמרה כי מפלגתה "תהפוך כל אבן על מנת שזה יקרה". בישיבת סיעת העבודה שכונסה לדון בסיטואציה החדשה שנוצרה, הביעו בכירים – ביניהם יו"ר הסיעה, שלי יחימוביץ' – את תמיכתם במהלך לאיחוד, שיעצור את הסחף האפשרי בקולות המצביעים לעבר רשימתם של גנץ ולפיד. גבאי הביע את התנגדותו, אך בתום הדיון נמסר כי "הוחלט על בחינת כל האפשרויות על מנת להבטיח מהפך שלטוני בישראל, תוך שמירת ערכי מפלגת העבודה". במרצ טענו, עם זאת, כי בעבודה לא מעוניינים באמת באיחוד.

תגיות:מרצמפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה