חדשות בעולם

"יהודים מלוכלכים": ערוץ צרפתי הפסיק שידור בעקבות תגובות אנטישמיות

ערוץ France 3 העביר בשידור חי את ביקורו של נשיא צרפת מקרון בבית עלמין יהודי ש-90 קברים בתוכו חוללו. תוך דקות מעת תחילת השידור, הוצף דף הפייסבוק של הערוץ בנאצות נגד יהודים והערוץ אולץ להפסיק את השידור

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ערוץ הטלוויזיה הפופולרי France 3 הפועל בצרפת נאלץ להפסיק שידור חי בפייסבוק מביקורו שלשום (שלישי) של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בבית עלמין יהודי שבאזור שטרסבורג ש- 90 מצבות בתוכו חוללו, זאת בעקבות גל עצום של קללות וגידופים אנטישמיים.

מהערוץ הצרפתי, המחזיק ביותר מ-1.3 מיליון עוקבים בפייסבוק, נמסר לגבי עצירת השידור כי "אנחנו מדברים כאן על איומי רצח מפורשים, הערות אנטישמיות וגזעניות, כולל 'יהודי מלוכלך' או 'יהודים מלוכלכים'". הערוץ הוסיף כי עשרות עובדיו ניסו ללא הצלחה להתמודד עם גל התגובות האנטישמיות ולמחוק אותן, אך הם לא עמדו בגל העצום: "לא עמדנו בקצב של התגובות האלימות", נמסר מהערוץ. במהלך ביקורו בבית העלמין, הבטיח הנשיא מקרון בפני ראשי הקהילה היהודית לנקוט ביד קשה כנגד תופעת האנטישמיות בצרפת. "למי שעשה את זה לא מגיע להיות ברפובליקה הצרפתית, וצריך להעניש אותו". עוד הוסיף:  "אנחנו ננקוט צעדים, נחוקק חוקים ונעניש אותם".

בתוך כך שוחח מקרון עם ראש הממשלה נתניהו והודיע כי הוא יאמץ את הגדרת IHRA, כוח המשימה הבין-לאומי למאבק באנטישמיות, הקובעת כי אנטי ציונות היא סוג של אנטישמיות.

כזכור, בשבוע שעבר מסר שר הפנים הצרפתי כי מספר הפעולות האנטישמיות בצרפת בשנת 2018 עלה בכ-74% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

שלשום התאספו בכיכר הרפובליקה בפריז כ-20 אלף צרפתים לעצרת הזדהות עם הקהילה היהודית, וכמו כן התקיימו מספר עצרות דומות, כשבמהלכם נשאו המפגינים כרזות שעליהם נכתב "מספיק". עצרות אלה באות על רקע גל האנטישמיות הגואה בצרפת, כשהביטוי האחרון היה כאמור בבית הקברות באזור שטרסבורג.

 

תגיות:ערוץצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה