חדשות בארץ

אורלי לוי תרוץ לבד, התקדמות במגעים בין גנץ ולפיד

יו"ר מפלגת גשר, שניהלה מגעים עם מפלגת חוסן לישראל על ריצה משותפת לכנסת, מתחה ביקורת על התנהגותו של בני גנץ במהלך המשא ומתן והודיעה כי "גשר תרוץ עצמאית ותצליח". בינתיים, חלה התקדמות במגעים בין גנץ לבין יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד

  • ט"ו אדר א' התשע"ט
(תמונות: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90)(תמונות: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת גשר, חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, סתמה הערב (רביעי) את הגולל על המגעים לאיחוד בינה לבין מפלגת חוסן לישראל.

בהודעה שמסרה, אמרה לוי אבקסיס כי "גשר תרוץ עצמאית ותצליח", ומתחה ביקורת חריפה על התנהלותו של יו"ר חוסן לישראל במהלך המשא ומתן עמה. "עליי להבהיר", פתחה, "כי רעיון החיבור גשר-חוסן לישראל הועלה בפניי על ידי מר גנץ בפגישתנו הראשונה. בשיחות שקיימנו לאחר מכן, בחנו את עמדת כל צד לגבי הנושאים המרכזיים, לרבות הנושא החברתי, שהוא כידוע הבסיס הרעיוני של מפלגת גשר. יו״ר חוסן לישראל הביע את הסכמתו לכך שנושא זה יהווה את אחד היסודות עליו תוקם השותפות בינינו".

יו"ר גשר ציינה כי הוגשו לה "הצעות קונקרטיות" בכתב מטעם חוסן לישראל והצדדים סיכמו על הקמת צוות משותף לדיונים:  "צוות זה קיים דיונים בכל הנושאים והגיע להסכמות. הסכמות אלה שהוגשו לנו, למר גנץ ולי, כללו את העמדה המשותפת שמחייבת את שתי המפלגות וכן את המקומות שיוקצו לגשר ברשימה המשותפת לכנסת".

"לתדהמתנו, מאז סיכומים אלה – המעוגנים במסמכים חתומים – החלה התרוצצות מוזרה במפלגת חוסן לישראל המלווה בהפצת דיס-אינפורמציה ובתדרוכים מגמתיים לתקשורת, מן משחק מחבואים כאילו לא היו דיונים בינינו, כאילו לא היו הסכמות וסיכומים ולא התחייבויות. בעוד יושב הראש לתדהמתי ממלא פיו מים ומחריש".

"חוסר הניסיון הביא לכך שהאיש עוד בא אליי היום ומבקש שאני אתן לו אורכה עד אשר יסכם את החיבור שלו עם לפיד. אין לי מילה אחרת לכנות התנהגות זו אלא – מוזרה והזויה".

מחוסן לישראל-תל"ם נמסר בתגובה לדברי אורלי לוי הערב: "אורלי לוי מנהיגה חשובה. לצערנו בחרה לפרוש מהדיאלוג באופן חד צדדי. אנו מכבדים את החלטתה"

ובתוך כך, ביממה האחרונה נרשמה התקדמות ממשית במגעים בין חוסן לישראל ויש עתיד. בני גנץ ויאיר לפיד הגיעו היום לסביון לפגישה בביתו של הלל קוברינסקי, ראש מטה יש עתיד. פגישה זו התקיימה לאחר משא ומתן לילי בין הצדדים. על פי גורמים בחוסן לישראל, הושגה התקרבות אך עדיין ישנן סוגיות הדורשות ליבון, כדוגמת דרישתו של לפיד כי גנץ יתחייב שלא לשבת בממשלתו של נתניהו אם היועץ המשפטי לממשלה יחליט להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. ככל הנראה, לפיד וגנץ סיכמו על מתווה לרוטציה ביניהם בתפקיד ראש הממשלה, במידה ורשימתם המשותפת היא שתרכיב את הממשלה הבאה. בכאן חדשות העריכו הערב כי עד שעות הבוקר יושג הסכם בין הצדדים.

תגיות:גשרבני גנץיש עתידאורלי לוי אבקסיסבחירות 2019חוסן לישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה