חדשות בארץ

חבר הכנסת יעקב אשר: לזרז ייצור החשמל הכשר לשבת עבור העיר ביתר עילית

אשר, הפועל בשנתיים האחרונות לקידום ייצורו של חשמל כשר, פנה לסגן שר הביטחון אלי בן דהן, הממונה על המינהל האזרחי, בדרישה לזרז את החלת חוק הגז הטבעי ביהודה ושומרון "בלוח זמנים קצר ככל שניתן"

  • י"ד אדר א' התשע"ט
אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

חבר הכנסת יעקב אשר (דגל התורה) פנה לסגן שר הביטחון אלי בן דהן, הממונה על המינהל האזרחי, בדרישה לזרז את החלת חוק הגז הטבעי ביהודה ושומרון ולבטל את החסמים המונעים את הקמת התשתיות למתקני ייצור של חשמל כשר המבוסס על מאגרי גז טבעי.

כזכור, במהלך הדיונים שהתקיימו בוועדת הכלכלה על רפורמת החשמל, הוביל אשר, יחד עם חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס), את הדרישה להסדיר בחוק את ייצורו ושיווקו של חשמל קהילתי כשר, המיוצר באוטומציה ללא מגע יד אדם ומחולק ברשת אוטונומית מנותקת רשת בימי המנוחה. דרישה זו זכתה לתמיכתו הפעילה של יו"ר הוועדה איתן כבל (המחנה הציוני), ובמסגרת אישורה הסופי של רפורמת החשמל בכנסת בחודש יולי שעבר, התחייבה רשות החשמל לגבש סל פתרונות אשר יאפשרו מתן שירות של חשמל כשר לצרכנים המעוניינים בכך. אחד הרעיונות שהועלו היה השתלבות במסגרת אסדרה שתאפשר את הקמתם של מתקני ייצור מקומיים של חשמל המבוססים על מאגרי גז, שיאפשרו מענה הולם גם לריכוזי אוכלוסיות של צרכני חשמל כשר.

עם התקדמות מתווה ייצור החשמל הכשר למהדרין לשימוש בשבת, התברר כי בניגוד לרוב הערים בארץ בהן מיושם חוק הגז הטבעי, שנועד להוביל להסדרת רפורמת החשמל עם הפחתת עלויות הייצור בתעשייה ובמפעלים, הרי שבשטחים שמעבר לקו הירוק נדרש אישור מיוחד של המינהל האזרחי. גוף זה מעכב משום מה את החלת החוק כבר תקופה ארוכה, דבר שמונע את האפשרות להסדיר את אספקת החשמל הכשר לעיר ביתר עילית וליישובים נוספים ביהודה ושומרון.

בפנייתו לסגן שר הביטחון הסביר אשר את הנימוק הכלכלי להחלת חוק הגז הטבעי: "מפעלים רבים ביהודה ושומרון מעוניינים מאוד לעבור לשימוש בגז טבעי, ועלינו לאפשר להם לעשות זאת וליהנות מהיתרונות הכלכליים של הגז הטבעי המהווים גורם קריטי להישרדותם. למרות שלפני מספר חודשים אושר לבניה בשטח המוניציפלי של עיריית ביתר עילית אזור תעשייה "היער האנגלי", הגדול מאוד בהיקפו, מקום שעשוי להיות מקור תעסוקה ועוגן כלכלי עבור תושבי העיר – לא ניתן לתכנן ולהעביר קו גז טבעי לאזור התעשייה כל עוד לא יחול חוק משק הגז הטבעי ביהודה ושומרון. למניעת חיבור זה יש השלכות מהותיות על עלויות הייצור באזור התעשייה, תוך פגיעה בעשרות אלפי אנשים יהודים וערבים כאחד".

אשר הדגיש כי "במסגרת הרפורמה בחברת החשמל, לפיה רוב ייצור החשמל בארץ יופרט ויועבר לחברות פרטיות המייצרות חשמל על ידי גז, מתוכננת בימים אלו בערים החרדיות ביהודה ושומרון הקמת תחנות ייצור שיפעלו באוטומציה מלאה ויוכלו לתת מענה של חשמל כשר בימי שבת וחג. אולם בהעדר חיבור לגז לא יהיה ניתן להפעיל תחנות ייצור אלו – מציאות המפלה לרעה את תושבי האזור מכל קבוצות האוכלוסייה ומותירה ציבור גדול ללא פתרון של חשמל כשר לשימוש בשבת עליו הוסכם בערים אחרות בארץ".

"על המינהל האזרחי ליישם את חוק הגז הטבעי ביהודה ושומרון בלוח זמנים קצר ככל שניתן", כתב חבר הכנסת לבן דהן. צעד זה, הדגיש, יוביל לפיתוח כלכלי ניכר של אזור יהודה ושומרון, ובנוסף ייתן מענה לאלפי אזרחים המקפידים על שמירת שבת כהלכתה ויאפשר להם לצרוך חשמל כשר לשימוש בשבתות ובחגים.

תגיות:יעקב אשרחשמל כשררפורמת החשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה