חדשות בארץ

זעם ברשות הפלסטינית: קיזוז משכורות המחבלים – "שוד"

בכירים ברשות הפלסטינית הגיבו בזעם על החלטת הקבינט לקזז חצי מיליארד שקל מכספי המיסים שישראל מעבירה לרשות, ואיימו כי יהיו לכך השלכות חמורות

  • י"ג אדר א' התשע"ט
אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

ברשות הפלסטינית הגיבו, כצפוי, בזעם על החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני אמש לקזז כחצי מיליארד שקלים מכספי המיסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית.

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, מסר בשמו כי קיזוז הכספים מהווה "שוד של כספי העם הפלסטיני" וכי מדובר ב"החלטה שרירותית המפרה באופן חד-צדדי את ההסכמים החתומים, ביניהם הסכם פריז". אבו רודיינה הוסיף כי להחלטה זו יהיו "השלכות חמורות בכל המישורים", וכי היא תידון בישיבתה של ההנהגה הפלסטינית שתתקיים בימים הקרובים: "לא נקבל כל פגיעה במשכורותיהם של גיבורינו ושל משפחות השהידים והפצועים".

ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי אל-חמדאללה, תקף אף הוא את החלטת הקבינט והגדירה כ"גניבת כספי העם הפלסטיני" וכ"פשע בעל אופי בינלאומי". לדבריו, החלטה זו הינה "עונש קולקטיבי", המהווה "המשך לחוקים הגזעניים של ישראל התומכים בכיבוש", והיא נועדה למוטט את פתרון שתי המדינות. הוא הזהיר כי ההחלטה הישראלית מאיימת על יכולתה של הרשות הפלסטינית לשלם את המשכורות לפקידיה ומסכנת את הכלכלה הפלסטינית. אל-חמדאללה חזר על עמדתו של אבו מאזן, לפיה על הרשות הפלסטינית מוטלת האחריות לשלם את המשכורות למשפחות האסירים והשהידים, וזאת כ"חלק בלתי נפרד מהחוזה החברתי בין המדינה ואזרחיה, וחלק מהערבות החברתית", כהגדרתו. "לא נסחור בזכויותינו ובעמדותינו המוצקות תמורת כסף", הבהיר אל-חמדאללה", אנחנו מוכנים לכל התסריטים במידה והממשלה הישראלית תממש את איומיה".

בנוסף לזעם השורר ברמאללה, בכירים ברשות הפלסטינית שיגרו איומים שונים לעברה של ישראל. מחמוד אל-הבאש, יועצו ומקורבו של אבו מאזן, אמר לכאן חדשות כי התיאום הביטחוני עם ישראל עלול להיפגע. גורם בכיר בלשכתו של אבו מאזן מסר ל"ישראל היום" כי הפלסטינים ישקלו אף את "פירוק הרשות הפלסטינית והחזרת האחריות הכלכלית לידי ישראל".

על פי החלטת הקבינט, סכום של 502,697,000 שקלים, אותו העבירה הרשות הפלסטינית במהלך שנת 2018 למחבלים הכלואים בישראל, למשפחותיהם ולאסירים משוחררים, יוקפא מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית ומעבירה לה בהתאם לפרוטוקול פריז שנחתם באפריל 1994 כחלק מהסכם אוסלו. מדובר ביישום של חוק בנידון שאושר על ידי הכנסת כבר ביולי 2018. יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אבי דיכטר (ליכוד), שהיה אחד מיוזמי החוק, הגיב על החלטת הקבינט: "הרשות הפלסטינית, ובראשה מחמוד עבאס, חייבים להבין: ישראל גמרה אומר להילחם בטרור בכל דרך. אחת הדרכים היא קיזוז כספי הטרור. לא נאפשר לרשות הפלסטינים לשלם משכורות למחבלים ולבני משפחותיהם, ויהי מה. הסרט הזה נגמר".

סגנית שר החוץ, חברת הכנסת ציפי חוטובלי, הגיבה: "קיזוז משכורות מחבלים מכספי הרשות הפלסטינית בהחלטת הקבינט היום הוא הכרחי ומוסרי. כל עוד אבו מאזן גאה בתשלומים לטרוריסטים, על מדינת ישראל לקזז כל שקל שנותן רשת ביטחון לטרור".

תגיות:משכורותמחבליםאבי דיכטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה