חדשות בארץ

סקר חדש: גנץ מאבד מומנטום, הליכוד שומר על כוחו

על פי הסקר, שפורסם בחדשות 12, גם אם בני גנץ ויאיר לפיד יחליטו לרוץ יחד בבחירות, גוש הימין בצירוף המפלגות החרדיות יקבל 63 מנדטים וירכיב את הממשלה הבאה

  • י"ב אדר א' התשע"ט
(תמונות: פלאש 90)(תמונות: פלאש 90)
אא

סקר חדש שפורסם הערב (ראשון) בחדשות 12 מלמד כי 4 ימים בלבד לפני סגירת רשימות המועמדים, מפלגת חוסן לישראל של בני גנץ נחלשת. מפלגת העבודה שלאחר הפריימריז מתחזקת, אך הליכוד נשאר המפלגה הגדולה, ולגוש הימין-חרדים יש רוב להרכיב את הממשלה הבאה.

על פי תוצאות הסקר, שנערך על ידי מכון מדגם של ד"ר מינה צמח ומנו גבע בשיתוף iPanel, לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד היה מקבל 30 מנדטים – בדומה לסקר האחרון בחדשות 12 שנערך לפני כשבועיים. חוסן לישראל הייתה זוכה ל- 18 מנדטים – ירידה של 3 מנדטים לעומת הסקר הקודם. יש עתיד של יאיר לפיד עולה במנדט – ל- 12 מנדטים.

כמו בסקרים אחרים שנערכו מאז הפריימריז שהתקיימו במפלגת העבודה בשבוע שעבר, גם בסקר זה היא עוברת למספר דו-ספרתי של מנדטים ומקבלת 10. יהדות התורה, הימין החדש ותע"ל מקבלות 7 מנדטים כל אחת. ש"ס נשארת יציבה עם 6 מנדטים, מרצ וכולנו עם 5, וכך גם לרשימה המשותפת.

רשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי, לאחר חתימת ההסכם בין שתי המפלגות לריצה משותפת, עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים. גם ישראל ביתנו מצליחה לחצות את הרף של 3.25% מקולות הבוחרים המקנה כניסה לכנסת. מפלגת עוצמה יהודית קרובה לאחוז החסימה, עם 3% מהקולות, אך אינה מצליחה לעבור אותו. גשר של אורלי לוי אבקסיס (עם 2% מהקולות) והתנועה של ציפי לבני (1.8%) רחוקות מאוד מאחוז החסימה ויישארו אף הן מחוץ לכנסת. עד כה, ניסיונותיה של לבני לחבור למפלגות בגוש השמאל-מרכז, כדוגמת יש עתיד, עלו בתוהו. ועל פי דיווחים שונים הערב, ייתכן והיא תודיע בקרוב על פרישתה מהחיים הפוליטיים, כדי לא להתבזות.

המערכת הפוליטית ממתינה בדריכות לראות האם לקראת "הדקה ה- 90" – מועד סגירת רשימות המועמדים ביום חמישי בחצות – יגיעו גנץ ולפיד להסכמה על איחוד מפלגותיהם לריצה משותפת. על פי הסקר, איחוד זה יקנה להם תוספת של 3 מנדטים לעומת ריצה נפרדת, והמפלגה המאוחדת תקבל 32 מנדטים ותהפוך למפלגה הגדולה בכנסת. הליכוד יטפס במנדט ל- 31, העבודה תרד בחזרה למספר חד-ספרתי של מנדטים ותקבל 8. במספרי המנדטים של שאר המפלגות לא יחול שינוי.

על פי הסקר, החלטתם של גנץ ולפיד האם להתאחד או לרוץ בנפרד לא תשנה את חלוקת המנדטים בין הגושים: גוש השמאל-מרכז יזכה ל- 45 מנדטים, וגם בצירוף 12 המנדטים של 2 המפלגות הערביות לא יוכל ליצור גוש חוסם שימנע מבנימין נתניהו לעמוד בראש הממשלה הבאה. תמונה דומה מבחינת הגושים עולה בסקר נוסף, שנערך על ידי מכון Direct Polls ופורסם הערב בכאן חדשות: גוש הימין בצירוף המפלגות החרדיות יקבל 63 מנדטים ויקים את הממשלה הבאה.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה