חדשות בארץ

הפריימריז בעבודה: שמולי ושפיר ראשונים, איתן כבל נדחק למקום לא ריאלי

שלי יחימוביץ' סיימה במקום ה- 3, ולמקום ה- 4 הגיע עמיר פרץ. איתן כבל, שמתח ביקורת חריפה על יו"ר המפלגה אבי גבאי, כשל בקרב ההישרדות הפוליטי שלו והגיע למקום ה- 11

גבאי מצביע בפריימריז, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גבאי מצביע בפריימריז, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת איציק שמולי ניצח את הבחירות המקדימות שהתקיימו היום (שני) במפלגת העבודה. כך התברר הערב בתום ספירת קולות המצביעים. במקום השנייה סיימה סתיו שפיר, שהייתה – יחד עם שמולי – ממובילי המחאה החברתית נגד ממשלת נתניהו בשנת 2011.

למקום השלישי, המאכזב מבחינתה, הגיעה שלי יחימוביץ', ואחריה התמקם עמיר פרץ. בהמשך העשירייה הראשונה השתלבו חברי הכנסת מרב מיכאלי, עומר ברלב ורויטל סוויד. יא-יא פינק, מועמד דתי הנחשב לבן טיפוחיה של שלי יחימוביץ', הגיע למקום השמיני. את העשירייה הראשונה נועלים חברת הכנסת מיכל בירן וגברי ברגיל.

חבר הכנסת איתן כבל, שניהל קרב הישרדות פוליטי, כשל והגיע למקום ה- 11, הבלתי ריאלי. כבל יצא בחודש שעבר בגלוי ובחריפות נגד מנהיגותו של היו"ר אבי גבאי, ושילם על כך את המחיר. חברי הכנסת נחמן שי (מקום 16) ויוסי יונה (21) נדחקו אף הם לאחור. התוצאות אינן מהוות את המיקום הסופי ברשימת מועמדי העבודה לכנסת, אליה יש להוסיף את יו"ר המפלגה אבי גבאי ומזכ"ל המפלגה ערן חרמוני שישובץ במקום ה- 11. חברי ועידת העבודה אישרו לגבאי לצרף שלושה שיריונים מטעמו - במקומות ה- 2, ה- 10 וה- 16, וייתכן שהוא יממש את זכותו לכך.

נראה כי הניצחון של שמולי ושפיר מסמל לא רק את חילופי הדורות במפלגת העבודה, אלא גם את רצונם של עשרות אלפי חבריה לשים את הדגש על הסוגיות החברתיות, שהיו בעבר דגל מרכזי של המפלגה. הפריימריז בעבודה נערכו בצל צניחתה הדרמטית של המפלגה בסקרים, בהם היא מקבלת בין 5 ל- 6 מנדטים. בכירי המפלגה קיוו לאחוז הצבעה גבוה בבחירות המקדימות, שייתן לה זריקת מרץ. ואכן, מבחינה זו הם השיגו את מבוקשם: כ- 56% מחברי המפלגה - 34 אלף מתוך 60 אלף - הגיעו אל הקלפיות.

תוצאות הבחירות מלמדות על שליטתו של גבאי במפלגת העבודה, כך שהמועמדים שהוא לא חפץ ביקרם - כדוגמת כבל ויוסי יונה - סיימו במקומות לא ריאליים. עם זאת, לא מן הנמנע שבימים שנותרו עד מועד הגשת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות – ה- 21 בפברואר – יעשו בכירים במפלגה מאמצים להוביל מהלך של חבירה למפלגת מרצ, בניגוד לעמדתו של גבאי.

תגיות:מפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה