חדשות בארץ

הבית היהודי והאיחוד הלאומי חתמו על הסכם לריצה משותפת לכנסת

על פי ההסכם, יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, יעמוד בראש הרשימה, בעוד ליו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', תינתן הזכות לבחור את התיק הראשון בממשלה עתידית

הרב פרץ וסמוטריץ’ (תמונות: פלאש 90)הרב פרץ וסמוטריץ’ (תמונות: פלאש 90)
אא

מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי הגיעו אמש (שישי) להסכם על ריצה משותפת בבחירות לכנסת.

לאחר משא ומתן ארוך ורצוף משברים, חתמו יושבי הראש של המפלגות, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', על מסמך קצר, לפיו הרכבת הרשימה תתבצע בשיטת ה"ריצ'רץ"': הרב פרץ ימוקם בראש, וסמוטריץ' אחריו. שאר מועמדי הבית היהודי יקבלו את המקומות האי-זוגיים ברשימה, בעוד מועמדי האיחוד הלאומי ישובצו במקומות הזוגיים. במידה והרשימה תקבל מספר אי-זוגי של חברי כנסת, תהיה רוטציה בתפקיד חבר הכנסת האחרון ברשימה.

ביחס לתפקידי השרים בקואליציה עתידית, סוכם כי לאיחוד הלאומי בראשות סמוטריץ' תינתן הזכות לבחור את התיק הראשון. במידה ולרשימה המאוחדת יינתן תפקיד שר אחד בלבד, הוא יעבור ברוטציה בין שתי המפלגות.

עוד נקבע כי "מכאן והלאה, כל ההחלטות יתקבלו בהסכמת שני הצדדים, וחלוקת כלל התפקידים תהיה באופן שוויוני על ידי שני יושבי הראש של המפלגות".

בליכוד בירכו על הסיכום שהושג וקראו לבית היהודי ולאיחוד הלאומי "להתאחד עם כוחות נוספים כדי להבטיח את ניצחון גוש הימין בבחירות". גם שרת המשפטים איילת שקד, שפרשה מהבית היהודי יחד עם השר נפתלי בנט והקימה את מפלגת הימין החדש, בירכה על ההסכם. בראיון לגלי צה"ל אמרה שקד כי היא מקווה שיהיו איחודים נוספים: "בבחירות הקודמות 3 מנדטים נזרקו לפח, לכן חבירה זה באמת הדבר הנכון".

ההסכם אינו מתייחס לאפשרות צירופה של מפלגת עוצמה יהודית לרשימה המאוחדת. סמוטריץ' אמר הבוקר - בראיון לרשת ב' - כי לדעתו על כל הגורמים בציונות הדתית להתאחד: "אין לנו את הפריבילגיה להיכנס להרפתקאות ולאבד קולות בבחירות האלה, זו סכנה אמיתית". הוא הוסיף כי הריצה עם עוצמה יהודית, אם תצא אל הפועל, תהיה על בסיס של חיבור טכני בלבד לתקופת הבחירות, כדי למנוע איבוד קולות.

על אף דבריו של סמוטריץ', בשלב זה נראה כי עוצמה יהודית תישאר מחוץ לאיחוד, זאת בשל ההתנגדות בבית היהודי להכללתה ברשימה המשותפת. בתגובה להסכם, מסרו מעוצמה יהודית: "מברכים את הבית היהודי והאיחוד הלאומי שהגיעו סוף סוף לחיבור בין המפלגות. מקריאת ההסכם עולה כי אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא התייחסו ולא השאירו מקום לאנשי עוצמה יהודית ומפלגות נוספות וסבורים כי פיצול נוסף בימין אפשרי. בעוצמה ירוצו בבחירות הקרובות עם גורמים נוספים ויחד איתם נהיה הפתעת הבחירות. מאחלים לבית היהודי והאיחוד הלאומי לעבור את אחוז החסימה ולהיכנס לכנסת הבאה".

תגיות:הבית היהודיבחירות 2019האיחוד הלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה