עובדות שלא ידעתם

הידעתם איך הינשוף מסובב את ראשו?

איזה חילזון שימש כמטבע, איזה שריר זז הכי הרבה, ומאין הגיעו הקיאקים? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

  • י"ב אדר א' התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שגלאי מתכות הוא בעצם מגנט? גלאי המתכות שולח פולסים מגנטיים קצרים אל האדמה. כשהוא פוגע במתכת – נוצר שדה מגנטי חדש המתפשט החוצה. גלאי מתכות משמשים למטרות רבות – החל מזיהוי של ממצאים ארכיאולוגיים ועד גילוי מוקשים.

2. הידעתם שהינשוף יכול לסובב את ראשו בזווית מדהימה? הינשוף הוא בעל החיים היחיד שיכול לסובב את ראשו בזווית כה רחבה – 270 מעלות! מדובר כמעט בסיבוב מלא של הראש. היכולת המופלאה הזו נובעת ממבנה העצמות וכלי הדם שברא ה' אצל הינשוף, אשר מאפשרים את הסיבוב ללא נזק לכלי הדם. הסיבוב הרב מפצה על העובדה שעיניו של הינשוף מקובעות במקומן, ואינן זזות בארובת העין.

3. הידעתם איזה חילזון שימש כמטבע? המטבעון הוא חילזון הנפוץ באפריקה. במשך שנים רבות, ילידי אפריקה והמזרח הרחוק היו משתמשים בקונכיות שלו בתור מטבע עובר לסוחר.

4. הידעתם היכן נוסעים בריקשה? הריקשה היא תלת אופן מיוחד, אשר נפוץ בעיקר בהודו וגם במדינות נוספות באסיה, ומשמש כמעין "מונית" – אמצעי להובלת נוסעים ממקום למקום. בעבר ניתן היה לראות בסין ריקשות שבהן ה"נהג" רץ ומשך את עגלת הנוסעים. כיום נפוצות ריקשות הבנויות כאופניים, ואפילו ריקשות-אופנועים, ממונעות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. הידעתם מהו השריר הפעיל ביותר בגוף? השרירים הפעילים ביותר בגוף הם שרירי העיניים, אשר זזים עד 100 אלף פעמים בכל יום.

6. הידעתם שיש אריות גם בים? אריה הים הוא יונק ימי טורף. הוא מסוכן גם לבני אדם. יש לו סנפירים ארוכים, והוא יכול ללכת גם על היבשה באמצעות הסנפירים, כאילו היו רגליים. אריה הים הוא חיה חכמה מאוד, וניתן גם לאלף אותו לתרגילים משעשעים כמו משחק בכדור ועוד.

7. הידעתם מאין הגיעה סירת הקיאק? הקיאק, המוכר לנו היום כסירה ספורטיבית, מגיע כשדרוג של סירת עור שהומצאה על ידי שבטים אסקימואים. גם השם "קיאק" מגיע מהשפה האינואיטית. צורת הקיאק נשמרה גם לשימושיה המודרניים, אך במקום עור – היא עשויה היום מפלסטיק או מפיברגלס.

תגיות:ינשוףעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה