חדשות בארץ

נתניהו נפגש בוורשה עם שר החוץ של עומאן

יוסף בן עלווי הגיע למלונו של ראש הממשלה, והשניים לחצו ידיים מול המצלמות. נתניהו שיבח את שליט עומאן, הסולטן קאבוס, על החלטתו להזמינו לביקור לפני מספר חודשים: "ההחלטה האמיצה סוללת את הדרך לרבים להתקדם אל העתיד"

נתניהו ושר החוץ העומאני, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו ושר החוץ העומאני, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (רביעי) בוורשה עם שר החוץ של עומאן, יוסף בן עלווי.

הבכיר העומאני הגיע למלונו של ראש הממשלה. הוא נכנס אומנם עם פמלייתו דרך הכניסה הצדדית של חניון בית המלון, אך המצלמות הוכנסו לאחר מכן פנימה והשניים לחצו ידיים בחמימות ונשאו דברים קצרים.

נתניהו אמר לבן שיחו כי הוא שמח לפגוש אותו שוב: "ההחלטה האמיצה של הסולטן קאבוס להזמין אותי לבקר בעומאן מביאה לשינוי בעולם. היא סוללת את הדרך לרבים אחרים לעשות את מה שאתה אמרת – לא להיות תקוע בעבר אלא להתקדם אל העתיד. רבים הולכים בעקבותיכם, גם כאלה שנמצאים כאן היום בוועידה".

"אני מודה לכם על המדיניות החיובית הזאת, שפניה לעתיד ושעשויה להוביל לשלום ולשגשוג עבור כולם", הוסיף ראש הממשלה. " אני מודה לך בשם אזרחי ישראל, ואני מרשה לעצמי לומר שגם בשם רבים במזרח התיכון".

שר החוץ העומאני אמר מצדו כי "זהו חזון חדש וחשוב לעתיד. האנשים במזרח התיכון סבלו רבות כי הם נותרו בעבר. זהו עידן חדש למען העתיד ולמען שגשוג לכל העמים".

(וידיאו: רועי אברהם, לע"מ)

כזכור, בסוף חודש אוקטובר שעבר הגיע נתניהו לביקור במסקט בירת עומאן, במהלכו נפגש עם שליט עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד. הביקור יצא אל הפועל לאחר מגעים ממושכים בין שתי המדינות, שבשלו לכדי הזמנה ששיגר הסולטן קאבוס לנתניהו להגיע למסקט בירת עומאן. בהודעה המשותפת שיצאה בסיום הביקור נאמר כי בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון, וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון. למחרת הביקור אמר שר החוץ של עומאן, כי "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון וכולם מבינים זאת". בכנס אזורי שהתקיים בבחריין, הציע בן עלווי סיוע עומאני בקידום תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים ומתח ביקורת על המתקפות נגד ישראל בעולם הערבי.

נתניהו המריא אמש לפולין, להשתתף ב"וועידה לשלום וביטחון במזרח התיכון", אליה יגיעו נציגים מ- 60 מדינות, ביניהם בכירים מעשר מדינות ערביות כדוגמת סעודיה והאמירויות, בחריין ועומאן, מרוקו וירדן. בלחץ אירופי, שמה של איראן הושמט מסדר היום של הכינוס, אך האיום שמהווה איראן לישראל, למדינות האזור וגם למדינות מחוצה לו יעמוד במרכז הדיונים. טרם עלייתו למטוס הבטיח ראש הממשלה כי יהיו "מפגשים מעניינים" במהלך הוועידה: "היחסים שלנו עם מדינות האזור כולן, חוץ מסוריה, הם יחסים טובים מאוד", אמר נתניהו אמש, "התיאורים שמתוארים כאילו יש לנו נתקים איתן הם ההיפך מהמציאות. המציאות היא שהיחסים האלה הולכים ומתהדקים. איני אומר שהם כולם גלויים, הם לא כולם גלויים. אבל חלק מזה גלוי. אפשר לראות את זה מעל פני השטח, אפשר לראות את זה באוויר".

תגיות:עומאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה