חדשות בארץ

נתניהו אישר: תקפנו שלשום בקוניטרה

ראש הממשלה המריא אמש לפולין, להשתתף בוועידה הבינלאומית שתעסוק באיום האיראני. טרם צאתו הוא אישר כי צה"ל תקף שלשום בסוריה: "אנחנו פועלים כל יום, כולל אתמול, נגד איראן"

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר אמש (שלישי) כי צה"ל תקף שלשום מטרות באזור קוניטרה שבדרום סוריה, סמוך לגבול עם ישראל. בצה"ל סירבו לאשר את המתקפה, אך נתניהו אמר לעיתונאים בנמל התעופה בן-גוריון, טרם צאתו לוועידה בינלאומית בפולין: "אנחנו פועלים כל יום, כולל אתמול, נגד איראן. כל הזמן. נגד איראן ונגד הניסיונות שלה להתבסס באזור". על פי דיווחים בסוריה, טנקים של צה"ל ירו פגזים לעבר בית חולים הרוס בקוניטרה ולעבר יעד בעיירה ג'באתא אל-חשב. ככל הנראה, המטרות שהותקפו שייכות לארגון החיזבאללה, שעושה מאמצים להתבסס בגבול שבין סוריה לישראל.

נתניהו ייחד את מרבית דבריו בנתב"ג לוועידה הבינלאומית שתיפתח היום בוורשה. בוועידה – הנערכת בחסות ארצות הברית – ישתתפו נציגים מ- 60 מדינות, ביניהם בכירים מעשר מדינות ערביות כדוגמת סעודיה והאמירויות, בחריין ועומאן, מרוקו וירדן. בלחץ אירופי, שמה של איראן הושמט מסדר היום של הכינוס, המוגדר באופן רשמי כ"ועידה לשלום וביטחון במזרח התיכון", אך האיום שמהווה איראן לישראל, למדינות האזור וגם למדינות מחוצה לו יעמוד במרכז הדיונים.

"אני חושב", אמר ראש הממשלה, "שעצם קיום הוועידה הזאת שבה ישראל, ארצות הברית, מדינות שונות בעולם ומדינות באזור יושבים במקום אחד, באולם אחד, ודנים על נושא אחד – שהוא לדעתי הנושא החשוב ביותר לביטחון הלאומי שלנו – זה הישג חשוב מאוד. אני מאוד מעריך את היוזמה האמריקאית שאני מלווה אותה ואני שותף לה חודשים ארוכים".

הוועידה תהווה הזדמנות לישראל ולמדינות הציר הסוני להפגין את שיתוף הפעולה ביניהן מול האיום האיראני. מעבר להזדמנות הצילום המשותף, תחת קורת גג אחת, עם הבכירים הערביים, ייתכן ונתניהו ייפגש עם חלקם בשולי הוועידה. סביר להניח שפגישות אלו יתקיימו מאחורי הקלעים, אך ייתכנו גם הפתעות - לחיצות ידיים ומפגשים מול המצלמות, שיבטאו בפומבי את ההתחממות שחלה בשנים האחרונות ביחסים בין ישראל ומדינות המפרץ. "היחסים שלנו עם מדינות האזור כולן, חוץ מסוריה, הם יחסים טובים מאוד", אמר נתניהו אמש, "התיאורים שמתוארים כאילו יש לנו נתקים איתן הם ההיפך מהמציאות. המציאות היא שהיחסים האלה הולכים ומתהדקים. איני אומר שהם כולם גלויים, הם לא כולם גלויים. אבל חלק מזה גלוי, ואיך אומרים? אפשר לראות את זה מעל פני השטח, אפשר לראות את זה באוויר".

נתניהו תקף בדבריו את המדיניות הפייסנית בה נוקטים האיחוד האירופי ומדינות באירופה כלפי איראן: "הן מתעלמות מהעובדה שאיראן שולחת מרצחים לתוך עריהן, מפעילה חוליות טרור בתוך המדינות שלהן. באותה העת המדינות של אירופה מחזרות אחר איראן ומנסות למצוא לה כל מיני מעקפים לסנקציות האמריקאיות. אם יש דבר שהוא אבסורדי – זה הדבר. אנחנו גם חושפים, אני לא מסתיר את זה, ישראל בפעולותיה, בזרועות הביון שלה, היא זו שחושפת את רשת הטרור האיראנית באירופה ובעולם בכלל, אבל קודם כל באירופה. ואנחנו מפנים את זה לשירותי הביון של אירופה, גם הצלחנו לעצור כמה מקרים כאלה. והממשלות הללו באירופה יודעות היטב שאיראן היא מדינה טרוריסטית שפועלת ללא שום סייג, ויש בזה איזה הבעת זלזול עמוקה של איראן מול ממשלות אירופה. כאילו 'זה לא משנה מה נעשה לכם, אתה תבואו ותתחננו אלינו'. זה חייב להשתנות. אולי, ואני מקווה, שהכינוס הזה יהיה התחלה של שינוי".

ראש הממשלה ינאם במושב הפתיחה של הוועידה, וצפויות לו פגישות עם בכירי הבית הלבן שיגיעו לוורשה – סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, ומזכיר המדינה מייק פומפאו. בכירים אמריקניים נוספים שישתתפו בוועידה הם ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, וג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד למזרח התיכון. השניים ייפגשו עם נתניהו, וינצלו את המפגש כדי לקדם את "עסקת המאה", תוכנית השלום של הממשל, ולהשיג את תמיכתן של מדינות ערביות ביוזמה זו.

תגיות:איראןארצות הבריתמדינות ערב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה