חדשות בארץ

מנדלבליט דחה בקשת נתניהו: לא יזמן עדים נוספים להשלמות חקירה

היועץ המשפטי לממשלה הודיע לפרקליטיו של ראש הממשלה, שביקשו לזמן 60 עדים נוספים, כי "לא נדרשות פעולות חקירה נוספות". נתניהו הגיב כי ‏"מצער שהלחץ של השמאל והתקשורת כנראה גורם ליועמ"ש להיחפז ולהודיע על שימוע לפני הבחירות"

מנדלבליט ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מנדלבליט ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה היום (רביעי) את בקשתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרקליטיו לערוך השלמות חקירה ולזמן 60 עדים נוספים לגביית עדויות בתיקי 1000, 2000 ו- 4000.

במכתב ששיגר עוזרו הבכיר של מנדלבליט, גיל לימון, בשמו של היועץ לסנגוריו של ראש הממשלה, נכתב כי "בשלב שבו אנו נמצאים, לא נדרשות פעולות חקירה נוספות". במכתב נטען עוד כי היות והסנגורים לא נחשפו בשלב הנוכחי לחומרי החקירה שבידי רשויות אכיפת החוק, המידע המצוי בידם "חלקי ביותר, בלשון המעטה". בתשובה לטענת הסנגורים כי ישנם עשרות אנשים שעדותם לא נגבתה והם מהווים עדים חיוניים, הובהר במכתב כי "כמה מהעדים המוזכרים במכתבכם, שלגביהם ביקשתם כי תיגבה עדותם, דווקא מסרו עדות בחקירה".

בתגובה להודעתו של היועץ, מסר ראש הממשלה נתניהו: "‏מצער שהלחץ של השמאל והתקשורת כנראה גורם ליועמ"ש להיחפז ולהודיע על שימוע לפני הבחירות, בשעה שהאמת תצא לאור בתהליך השימוע רק אחרי הבחירות. צר לי שהיועמ"ש דחה את בקשתי להתעמת עם עדי המדינה, וגם את בקשת פרקליטיי לחקור עשרות עדים שלא נחקרו ושמוכיחים את צדקתי".

"כל זה יקרה", הוסיף נתניהו, "בתהליך השימוע שיתקיים רק אחרי הבחירות ושבו יתרסקו כל הטענות נגדי, כפי שקרה לטענות נגד אישי ציבור אחרים שיצאו ללא רבב לאחר שניתנה להם ההזדמנות להגן על עצמם".

בתחילת החודש שעבר מסר נתניהו הצהרה מיוחדת ממעונו בירושלים, בה טען כי במהלך חקירותיו הוא דרש עימות עם עדי המדינה נגדו, אך סורב פעמיים: "רציתי להסתכל להם בעיניים ולהטיח בהם את האמת", אמר, "מדוע סירבו לאפשר לי את העימות הזה, שהוא כל כך הכרחי לבירור האמת? ממי יש להם לפחד? מה יש להם להסתיר? אני לא מפחד, לי אין מה להסתיר. לכן אני חוזר על הדרישה לעימות עם עדי המדינה. מצדי שהעימות יהיה בשידור חי. שהציבור יראה וישמע הכל, וידע את כל האמת".

בתחילת החודש הודיע מנדלבליט לעורכי הדין של ראש הממשלה כי הוא דוחה את בקשתם שלא להודיע לפני הבחירות על החלטתו האם להגיש נגד נתניהו כתב אישום בכפוף לשימוע. במכתב התשובה שנשלח אליהם נאמר כי "השהיית תהליך העבודה הסדור שנקבע מראש בקשר לתיקי החקירה בעניינו של ראש הממשלה עד לאחר מועד הבחירות, יש בה כדי לפגוע בעיקרון של שוויון הכול בפני החוק. יתירה מכך, המתנה עם פרסום החלטה אף אינה עולה בקנה אחד עם זכות הציבור לדעת".

 

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה