חדשות בארץ

נתניהו: אני דורש עימות מיידי עם עדי המדינה נגדי

בהצהרה מיוחדת שמסר ממעונו בירושלים, אמר ראש הממשלה כי הוא מבקש להתעמת עם כל העדים שמסרו דברים שאינם תואמים את גירסתו: "גם לראש הממשלה יש הזכות להליך הוגן. אני אסתור את כל דבריהם, כי אני יודע את האמת ב- 4000 אחוז"

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: Alex Kolomoisky/pool/flash 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: Alex Kolomoisky/pool/flash 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שני) הצהרה מיוחדת ממעונו בירושלים, במהלכה טען כי במהלך החקירות נגדו הוא דרש עימות עם עדי המדינה נגדו, אך סורב פעמיים: "רציתי להסתכל להם בעיניים ולהטיח בהם את האמת", אמר, "מדוע סירבו לאפשר לי את העימות הזה, שהוא כל כך הכרחי לבירור האמת? ממי יש להם לפחד? מה יש להם להסתיר? אני לא מפחד, לי אין מה להסתיר. לכן הערב אני חוזר על הדרישה לעימות עם עדי המדינה. מצדי שהעימות יהיה בשידור חי. שהציבור יראה וישמע הכל, וידע את כל האמת".

נתניהו לא נקב בשמם של עדי המדינה, אך מדובר בשלמה פילבר, שכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בין השנים 2018-2015; ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת והדובר של נתניהו; וארי הרו, שכיהן בעבר כראש הסגל במשרד ראש הממשלה ובהמשך גם כממלא מקום של מנהל לשכת ראש הממשלה . "אני בטוח בצדקתי", הדגיש נתניהו, "יותר מזה, אני מבקש להתעמת עם כל העדים שמסרו דברים שלא תואמים את העמדה שלי. גם לראש הממשלה יש הזכות להליך הוגן. אני אסתור את כל דבריהם, כי אני יודע את האמת ב- 4000 אחוז".

נתניהו פתח את דבריו בהתייחסו לסערה הציבורית שהתחוללה בימים האחרונים, בעקבות הטענות שהשמיע נגד הכוונה המסתמנת להגיש נגדו כתב אישום ולזמנו לשימוע עוד לפני הבחירות: "אני מבקש להבהיר בראשית דבריי, כי מערכת המשפט היא אחד מיסודות הדמוקרטיה הישראלית. בדמוקרטיה יכולה להיות ביקורת על מערכת המשפט, אבל אני רוצה להבהיר: יש שופטים בירושלים. כך היה וכך יהיה". ראש הממשלה ציין כי העמדה שהציג, לפיה התחלתו של הליך שימוע לפני הבחירות מבלי שניתן יהיה לסיים אותו לפני הבחירות מהווה חוסר צדק, "אינה התקפה על שלטון החוק. זו טענה לגיטימית".

ראש הממשלה אמר כי מעבר לדחיית בקשותיו לעימות עם עדי המדינה, עדים מרכזיים שמחזקים את טענותיו לא זומנו לעדות. הוא ציין את שמו של ד"ר אסף אילת, הממונה על ההגבלים העסקיים, כמי שלא זומן לעדות: "את הרגולטור החשוב ביותר בתיק 4000 לא הזמינו. למה? אולי משום שברשות להגבלים עסקיים אמרו לתקשורת שההחלטה על מיזוג בזק-יס התקבלה בלי שום התערבות שלי או של מישהו מטעמי. אם אכן הוא לא הוזמן לעדות, אני דורש שהוא יזומן מיד. הם ישמעו ממנו שלא התערבתי בהחלטה על מיזוג בזק-יס, כפי שלא התערבתי ביישום הרפורמה שריסקה את המונופול של 'בזק' ועלתה לה מיליארדי שקלים".

נתניהו התייחס גם לאפשרות שיוגש נגדו כתב אישום שיכלול האשמת שוחד: "על מה הם מדברים כשהם מדברים על שוחד? על כסף ומעטפות? על חשבונות בנק? על איים ביוון? מה פתאום! הם מדברים על תקשורת אוהדת. אני – האישיות הציבורית הכי מושמצת בתולדות המדינה – קיבלתי תקשורת אוהדת! איזה אבסורד. ההאשמה הזו היא בדיחה. בפעם הראשונה בהיסטוריה, סיקור חיובי הוא שוחד. איך לא חוקרים את יאיר לפיד, שנפגש עם נוני מוזס בדירה סודית בסביון ודאג לכך שכל מפלגתו תצביע בעד ההחלטה לסגור את 'ישראל היום'? אני, שפיזרתי את הכנסת כדי לקבור את החוק וקיבלתי מנוני מוזס רצח אופי, אותי רוצים להעמיד לדין. ואת 43 חברי הכנסת שהצביעו בעד החוק – אותם לא מזמינים אפילו לכוס קפה אצל החוקרים". ראש הממשלה חזר בהקשר זה על העמדה שהשמיע בעבר, לפיה הוא נהג במקצועיות מוחלטת בפרשת בזק-יס, ובניגוד לטענות הוא קיבל מאתר וואלה "אינסוף של כתבות עוינות".

להצהרתו של נתניהו קדמה דרמה זוטא, כאשר מלשכתו נמסר אחרי הצהריים כי הוא עומד למסור הודעה דרמטית. הודעה זו גררה גל של ניחושים וספקולציות בתקשורת וברשתות החברתיות. ההצהרה, שכאמור עסקה בחקירות המתנהלות נגדו, באה על רקע הפרסומים בימים האחרונים, לפיהם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יקבל את ההחלטה האם להעמיד את נתניהו לדין עוד טרם הבחירות, וימסור את החלטתו במהלך החודש הבא. ראש הממשלה ציין בדבריו כי השמאל, היודע שאינו יכול לנצח את הליכוד בדרכו ובהישגיו, מפעיל לחץ בלתי פוסק על מנדלבליט כדי שיעמיד אותו לדין.

"אתם יודעים שהייתי יכול להפסיק את מסע הציד נגדי ונגד משפחתי אילו רק הייתי מציע התנתקות חדשה: לסגת לקווי 67', לחלק את ירושלים ולהפקיר את ביטחון ישראל", סיכם ראש הממשלה, "אבל אני לעולם לא אעשה דבר כזה. אמשיך להיאבק למען הביטחון שלנו. אמשיך בעשייה האדירה שהופכת את מדינת ישראל לכוח עולמי עולה. אני אמשיך לדרוש צדק ואמת. ואני דורש את העימות עם עדי המדינה – עכשיו".

בתגובה לדרישה שהעלה נתניהו לעימות עם עדי המדינה, הוציא משרד המשפטים הודעה רשמית בה טען כי "כל הפעולות שבוצעו בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נעשו באופן מקצועי ויסודי בליווי פרקליטת מחוז תל אביב ובפיקוחם של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. אין זה ראוי שרשויות אכיפת החוק תתייחסנה לפעולות החקירה ולפרטי העדויות בתקשורת, ודאי לא בשלב זה. משכך, אין בדעתנו להתייחס לגופם של דברים". גורמים בכירים במשטרה דחו אף הם על הסף את דבריו של נתניהו וטענו כי לא היה כל צורך בעימות עם עדי המדינה במהלך החקירה.

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה