חדשות בארץ

מנדלבליט דחה את בקשת נתניהו: אקבל ההחלטה על שימוע לפני הבחירות

היועץ המשפטי לממשלה דחה את בקשת פרקליטיו של ראש הממשלה שלא להודיע לפני הבחירות על החלטתו בתיקיו. מטעמו של נתניהו נמסר כי "נראה שהיועץ המשפטי לממשלה נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת להגיש כתב אישום בכל מחיר"

מנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להודיע לפני הבחירות על החלטתו האם להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע.

החלטתו של מנדלבליט נמסרה לפרקליטיו של נתניהו במכתב שנשלח אליהם היום (שישי) בשמו על ידי עוזרו הבכיר, גיל לימון. במכתב נאמר, בין היתר, כי בשל האינטרס הציבורי להגיע להכרעה בתיקים הנוגעים לראש הממשלה, "נערכו גורמי התביעה הכללית מראש לבחון את חומרי החקירה בהליך מקצועי, סדור, שיטתי וממוקד". לדברי מנדלבליט, ההיערכות לקראת החלטה בתיקים אלו נעשתה עוד לפני שהוחלט על הקדמת הבחירות, ולכן "השהיית תהליך העבודה הסדור שנקבע מראש בקשר לתיקי החקירה בעניינו של ראש הממשלה עד לאחר מועד הבחירות, יש בה כדי לפגוע בעיקרון של שוויון הכול בפני החוק. יתירה מכך, המתנה עם פרסום החלטה אף אינה עולה בקנה אחד עם זכות הציבור לדעת".

כזכור, סנגוריו של ראש הממשלה נפגשו בשבוע שעבר עם אביחי מנדלבליט, על מנת לשכנעו שלא להודיע לפני הבחירות על הגשת כתב אישום נגד נתניהו בכפוף לשימוע. במכתב התגובה, המציג את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, נדחו הטענות שהועלו על ידם במהלך הפגישה. "אין דבר וחצי דבר בטענות המבקשות לייחס להכרעותיו של היועץ המשפטי לממשלה סיבות שונות ומשונות, שאינן ענייניות, כדוגמת לחץ ציבורי או אחר. הטיפול בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נעשה משיקולים מקצועיים ועניינים בלבד".

"למותר לציין", נאמר עוד במכתב, "כי אין כל כוונה או רצון מצד היועץ המשפטי לממשלה להשפיע על הבחירות ותוצאתן – השפעה שממילא לא ניתן לאמוד את מהותה ואת כיוונה, וכל כוונתו היא למלא את תפקידו ואת חובתו לשלטון החוק ולאינטרס הציבורי כמתחייב מהחוק".

בשורה התחתונה, "עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי אין לחרוג מתהליך העבודה הסדור שתוכנן מראש ואשר מצוי בעיצומו. היינו, אם תתגבש בשבועות הקרובים החלטה כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, בכפוף לשימוע, לא תהיה כל מניעה לקבל החלטה זו או לפרסמה ברבים".

מתוך המכתב עולה עוד כי מנדלבליט לא יקבל את החלטתו לפני אמצע החודש: "ההחלטה אינה צפויה להתקבל במהלך השבועיים הקרובים, בשל הזמן שעוד נדרש על מנת לגבש החלטה במכלול התיקים".

בחדשות 12 דווח כבר אמש כי מנדלבליט מתכוון לדחות את בקשתו של נתניהו שלא להודיע לפני הבחירות על החלטתו בתיקי 1000, 2000 ו- 4000. בתגובה לפרסום, נמסר מטעמו של נתניהו: "נראה שהיועץ המשפטי לממשלה נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר – ולפני הבחירות. רק הבוקר הניחו פרקליטי ראש הממשלה דרישה בפני היועץ לבצע השלמות חקירה של למעלה מ- 60 עדים משמעותיים שלא נחקרו באף אחד מהתיקים. עוד לא יבש הדיו, וכבר אמש נחפזים להדליף מהפרקליטות שאין שום כוונה לבדוק עדים חיוניים אלה".

''בהחלטה הגורלית ביותר בתולדות המשפט בישראל דוחסים תהליך של שנה וחצי לכמה ימים. אנו מקווים שהלחץ האדיר של השמאל על היועץ לא יכניע אותו פעם נוספת כשיידרש להחליט אם להתייחס לשתיים וחצי כתבות בוואלה כאל שוחד".

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה