חדשות בארץ

למרות שריקות הבוז: ניצחון לאבי גבאי בוועידת מפלגת העבודה

חברי הוועידה אישרו את בקשותיו של יו"ר המפלגה לקבל שלושה שריונים ברשימה לכנסת ולאשר את תקנון הוועידה החדשה שיחזק את כוחו באופן ניכר. בנאומו בוועידה, תקף חבר הכנסת איתן כבל את גבאי בחריפות: "טעיתי כשתמכתי בך. עכשיו כשאתה מתרסק אתה מאשים אותנו. הכישלון הזה הוא נטו גבאי"

אבי גבאי, הערב בוועידת מפלגת העבודה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אבי גבאי, הערב בוועידת מפלגת העבודה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ניצחון לגבאי בוועידה סוערת: חברי ועידת מפלגת העבודה, שהתכנסו הערב (חמישי) בגני התערוכה בתל אביב, אישרו ברוב קולות ובהצבעה גלויה את בקשותיו של יו"ר המפלגה, אבי גבאי, לקבל שלושה שריונים ברשימה לכנסת ולאשר את תקנון הוועידה החדשה שיחזק את כוחו באופן ניכר, ולדברי מתנגדיו יהפוך אותו לשליט דמוי דיקטטור.

כינוס הוועידה התנהל בצל תחושה קשה השוררת במפלגה לאור הסקרים המנבאים לה כישלון מוחץ בבחירות הקרובות ומספר חד-ספרתי של מנדטים. ניצחונו של גבאי הושג למרות שבשבוע שעבר פתחו גורמים במפלגה בניסיונות להדיחו מתפקידו עוד לפני הבחירות, וזאת לאחר הפצצה הפוליטית שהטיל כאשר הודיע לעיני המצלמות ליו"ר "התנועה" ציפי לבני על פירוק "המחנה הציוני" – צעד שזכה לביקורת וגרר את מפלגת העבודה לירידה חדה בסקרים.

כניסתו של גבאי לאולם לוותה אומנם בקריאות "ראש הממשלה הבא" מצדם של פעילים, אך כאשר הוא עלה לנאום נשמעו שריקות בוז רמות. גבאי הגיב באומרו: "אני רוצה לברך אתכם על כל הדעות ועל כל הקולות השונים במפלגה שלנו, ואפילו על כל הביקורת והצעקות. זו ההוכחה הניצחת שאנחנו מפלגה דמוקרטית אמיתית. ואני אומר לכם: לעולם אל תפסיקו להביע עמדות ודעות". יו"ר העבודה תקף בנאומו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא ליאיר לפיד ולבני גנץ להתחייב שלא לשבת בממשלה עתידית שתורכב על ידו: "זה קשור לא רק לכתבי האישום אלא לדרך ולעתיד המשותף שלנו במדינת ישראל".

חבר הכנסת איתן כבל, אחד מחברי הכנסת המתנגדים למנהיגותו של גבאי, נשא נאום תקיף וחריף בו האשים את יו"ר העבודה בבגידה בערכי המפלגה: "גם היום עומדת בפנינו בחירה מאוד ברורה – לבחור בערכים של תנועת העבודה או להקריב אותם על המזבח בשביל אינטרסים של אדם אחד שמאיים להפיל את הבית הזה על הראש של כולנו. נכון, זה לא נעים, התזמון לא אידיאלי, אבל אם נשתוק עכשיו לא נוכל לסלוח לעצמנו ביום שלאחר הבחירות. אנחנו יכולים להמשיך ולשחק את המשחק כאילו הכל בסדר. כאילו לא מתקיים פער עצום בין המציאות עצמה לבין השלטים שמתנוססים עכשיו על האוטובוסים, כאילו אנחנו לא נושקים לאחוז החסימה כבר תקופה ארוכה".

"אני מודה", פנה כבל לגבאי, "טעיתי בקשר אליך, טעינו כולנו. טעיתי כשתמכתי בך בסיבוב השני מול עמיר פרץ". הוא ציין כי גבאי קיבל גיבוי "מעל ומעבר" וכאשר הצליח – לקח את כל הקרדיט לעצמו: "עכשיו כשאתה מתרסק אתה מאשים אותנו. יש גבול. הכל עליך, אתה פירקת את המחנה הציוני בלי להתייעץ. אתה הובלת, אתה ניווטת, הכישלון הזה הוא נטו גבאי".

כבל תקף את יו"ר העבודה על דרישתו לקבל 3 שריונים: "אפילו נתניהו, עם 30 מנדטים בסקרים, ביקש מהמפלגה שלו 3 שריונים וקיבל רק אחד. אז למה אנחנו אמורים לשתוק כשאתה מחסל את הסיכוי של האנשים המעולים שיושבים כאן?". הוא קרא לקיים פריימריז פתוחים לראשות המפלגה עוד לפני הבחירות והתחייב כי לא יתמודד בהם. הוא הבהיר, עם זאת, כי אינו עומד לעזוב את המפלגה: "תשכחו מזה. זה הבית שלי, נאבקתי ונלחמתי עליו, ואף אחד לא יזרוק אותי מהבית שלי ושלכם. אנחנו נמצאים כאן בקרב על הבית שלנו, על הערכים שלנו שאנחנו מאמינים בהם".

(עדכון ראשון: 20:30)

תגיות:מפלגת העבודהאבי גבאיאיתן כבלבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה