ונשמרתם

אוכלים שאריות פסטה שנשארו בחוץ? אתם חייבים לקרוא את זה!

לפני כעשור נפטר בארה"ב בחור צעיר, שעות ספורות לאחר שאכל פסטה לארוחת ערב. רק לאחר מכן התברר כי הפסטה הייתה בחוץ במשך חמישה ימים (!) - מה בעצם הרג אותו?

אא

לפני כעשור רקחה התקשורת בארה"ב כמרקחה לאחר שבחור צעיר נפטר שעות ספורות לאחר שאכל ארוחת ערב. הסטודנט שחזר לביתו מהאוניברסיטה מצא על השיש פסטה עם עגבניות, שאותה חימם במיקרוגל לפני שאכל. מה שהסטודנט לא ידע הוא שקערת הפסטה הזו הייתה על השיש במשך חמישה ימים, ומשום מה - איש לא טרח להשליך אותה לפח. 

פחות משעה לאחר שאכל יצא לרוץ, וכשחזר על יצועו למנוחת צהריים - אלא שממנה לא קם עוד.

מאוחר יותר התברר שסיבת המוות היא הרעלת מזון שנגרמה מחיידק קטלני בשם בצילוס צראוס (או באנגלית: Bacillus-cereus) - שעל פי ההסבר באתר משרד הבריאות מייצר רעלן שעלול לגרום לאחת משתי מחלות: הראשונה היא מחלה הקאתית שבמסגרתה ירגיש האדם עייפות טוטאלית, שלשול, בחילות והקאות, ונמשכת בין שש ל-12 שעות. 

 

"תבררו ממתי האוכל, ואם אפשר לאכול אותו"

במחלה השנייה לעומת זאת, המחלה השלשולית, האדם יחווה שלשול מימי בד בבד להתכווצויות מעיים, בחילות והקאות. מחלה זו נמשכת בין 12-24 שעות. 

בשתי המחלות אמור האדם להחלים תוך 24 שעות בלי סיבוכים כלשהם, אך במקרה של הסטודנט כמו גם במקרים נוספים - נגרמה תמותה בעקבות הרעלן, שהופך לקטלני ועשוי לגדול בטווח טמפרטורות שבין 25-30C.

"אנשים רבים אוכלים פסטה או סוג אחר של אטריות שנשארו במשך יום או יומיים בחוץ, והם בסדר גמור", אומר כעת רופא אמריקני מפורסם בשם ד"ר ברנרד. "החימום של האוכל אינו הבעיה. הבעיה היא מה קורה מרגע שבישלתם אותו ועד לרגע שאתם אוכלים אותו שוב. שימו לב למה שנכנס לכם אל הפה ובפרט היזהרו ממזון שנשאר מחוץ למקרר למשך כמה שעות, גם אם זה בחורף".

לדבריו, בחורף אנחנו סומכים יתר על המידה על העובדה שהקור מגן על האוכל, אך מחשבה זו נפסלת על הסף לדידו כאשר מדובר באוכל שנשאר ליממה ומעלה בחוץ. "גם אם האוכל לא מריח מוזר, תמיד עדיף להרחיק אותו מהקיבה כדי להיות בטוחים. אל תאכלו כל מה שאתם מוצאים בבית. תבררו ממתי האוכל, ואם אפשר בכלל לאכול אותו. במקרה הזה הפסטה שכבה שם חמישה ימים, פגעה קשות בכבד של הסטודנט, ואף גרמה למותו. אוכל מקולקל זה לא צחוק", הוא מסכם. 

תגיות:פסטהחיידקסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה