חדשות בארץ

אמה של אורי הי"ד: היא הייתה ילדה של אור שחיפשה לתקן את העולם

נאעה אנסבכר, אמה של אורי בת ה- 19 שנרצחה ביום חמישי האחרון על ידי מחבל ביער עין יעל בירושלים, ספדה לבתה: "היא לימדה אותנו לראות את האור שיש בעולם"

החיפושים בזירת הרצח, שלשום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)החיפושים בזירת הרצח, שלשום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נאעה אנסבכר, אמה של אורי הי"ד שנרצחה ביום חמישי האחרון על ידי מחבל פלסטיני ביער עין יעל בירושלים, יצאה אמש (מוצאי שבת) אל כלי התקשורת וסיפרה בכאב על בתה בת ה- 19.

"חשוב לנו שהעולם ידע מי זאת אורי שלנו. אורי הייתה ילדה של אור. היא הוסיפה אור בעולם, וריפאה לבבות שבורים בכל מקום שהגיעה אליו, גם עם החברות שלה וגם עם הנערים והנערות שהתנדבה איתם וגם עם אנשים שלא הכירה. גם את הכאבים שלנו היא ריפאה".

"אורי הייתה יפהפיה מבחוץ ומבפנים. נשמה עדינה. היא חיה חיים מלאים. היא הייתה ילדה של אדמה ושל מילים. היא כל כך אהבה את האדמה הזו. כל כך הרבה הסתובבה עליה, יצאה ללכת, לנשום, לשבת ולעבוד באדמה הזו".

"היא הייתה יוצאת עם דפים. היא הייתה גם ילדה של מילים, מאז שהייתה קטנה. היא כתבה שירים שהביאו לידי ביטוי את מי שהיא בעולם. מילים מדויקות, עמוקות ופנימיות כל כך. בראש השנה האחרון היא נתנה לי שיר שזה בשבילי כמו דבר שלומדים. אני עדיין לומדת את מה שהיא נתנה לי, את מה שאפשר לצמוח ממנו. היא לימדה אותנו להתפעל מהזריחה, מהשקיעה, מהפריחה, מהשמש, מהגשם וממה שיש בעולם. לראות את האור שיש בעולם".

אורי הי"ד עבדה בעת האחרונה, במסגרת השירות הלאומי, במרכז יעלים בעין יעל, המסייע לילדים ונוער בסיכון ובעלי צרכים מיוחדים. אמה סיפרה כי "השירות שלה חיבר את שתי האהבות הגדולות שלה – אהבה לאדם ואהבה לאדמה. היא הייתה ילדה של אמת פנימית. היא חיפשה כל הזמן לתקן את העולם. לתת ולאהוב, כמה אהבה היא נתנה. בתקופה האחרונה היא דיברה הרבה על חמלה, על כמה שהיא רוצה לחמול. היא כל כך אהבה את האדמה הזו. דווקא כשהלכה על האדמה הזו בביטחון, באמון – בא רוע כזה שלקח אותה מאיתנו".

"אני מתפללת שאורי תיתן לנו כוח להמשיך להאמין בטוב ושתיתן לנו אור להוסיף ולהאיר פנים. אני מבקשת אולי ממי ששומע אותנו, שהדברים נכנסים ללבו, שאולי כל אחד יעשה משהו אחד קטן להוסיף אור בעולם. ואולי זה ינכיח את אורי בעולם, ואולי תהיה לנו קצת נחמה להוסיף אור בעולם".

תגיות:ירושליםאורי אנסבכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה