חדשות בארץ

סקר חדש: הפיצול במחנה הימין מרחיק את נתניהו מראשות הממשלה

ריצה נפרדת של הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית ישאירו אותן מחוץ לכנסת. גם ישראל ביתנו וכולנו לא עוברות את אחוז החסימה

אא

סקר חדש, שפורסם הבוקר (שישי) בעיתון "ישראל היום", מלמד על הפיצול הרב במחנה הימין למפלגות קטנות, שרבות מהן אינן עוברות את אחוז החסימה – סיטואציה שאם תתגשם, תקשה על ראש הממשלה בנימין נתניהו לשמור על כסאו.

הסקר, בשיתוף עם I24NEWS, נערך באמצעות מכון "מאגר מוחות". מפלגת הליכוד – לאחר הפריימריז המוצלחים מבחינתה, שזכו גם לשבחים ולהדים חיוביים במחנה השמאל – ממשיכה לשמור על מקומה כמפלגה הגדולה, ואף מטפסת במנדט אחד לעומת הסקר הקודם לפני שבוע, ומקבלת 29 מנדטים. חוסן לישראל, שבשבוע שעבר קיבלה בסקר "מאגר מוחות" 19 מנדטים, בעקבות המומנטום החיובי שהעניק לה נאומו של בני גנץ, יורדת ב- 2 מנדטים ל- 17. ייתכן וירידה זו נובעת מהראיון השנוי במחלוקת שהעניק גנץ ל"ידיעות אחרונות", בו לא שלל אפשרות להתנתקות שנייה ופינוי יישובים ביהודה ושומרון. יש עתיד של יאיר לפיד, שבשבוע בעבר ירדה לראשונה למספר חד-ספרתי של מנדטים, עולה ב- 2 מנדטים ל- 11. מפלגת העבודה – נפגעת נוספת מעלייתו של גנץ – ממשיכה להידרדר, ומקבלת 4 מנדטים בלבד – קרוב מאוד לאחוז החסימה. מרצ נהנית מהתרסקות העבודה, ועולה מ- 4 ל- 6 מנדטים. הימין החדש של בנט ושקד יורדת מעט, מ- 7 ל- 6 מנדטים. גשר של אורלי לוי אבקסיס נשארת עם 4 מנדטים.

במפלגות החרדיות – יהדות התורה שומרת על יציבות עם 7 מנדטים, בעוד ש"ס מטפסת מ- 4 מ- 5 מנדטים. במגזר הערבי התמונה נותרת בעינה: הרשימה המשותפת עם 9 מנדטים, בעוד תע"ל של אחמד טיבי שפרשה ממנה אינה עוברת את אחוז החסימה אם כי קרובה אליו.

אחוז החסימה פוגע, כאמור, בעיקר במפלגות הימין: כולנו של משה כחלון צונחת מ- 5 מנדטים אל מתחת לסף הדרוש כדי להישאר בכנסת, וכמוה גם מפלגת "זהות" של משה פייגלין שבשבוע שעבר עברה לראשונה את אחוז החסימה וכעת נותרת מתחתיו. ישראל ביתנו, עוצמה יהודית, "יחד" של אלי ישי, הבית היהודי והאיחוד הלאומי – במידה וירוצו בנפרד – יישארו אף הן, על פי סקר זה, מחוץ לכנסת. כמו בכל הסקרים של השבועות האחרונים, התנועה בראשות ציפי לבני נותרת אף היא בחוץ.

איחוד בין גנץ ללפיד והצטרפות של הרמטכ"ל גבי אשכנזי אליהם יהפכו חוסן לישראל-יש עתיד למפלגה הגדולה בכנסת – עם 35 מנדטים, 3 יותר מהסקר הקודם, בעוד הליכוד יפסיד מנדט נוסף וירד ל- 29. האיחוד במחנה השמאל-מרכז יותיר את מפלגת העבודה מחוץ לכנסת.

הסקר בדק גם מה יהיו תוצאות הבחירות במידה והבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו יחד וגם מפלגת העבודה תתאחד עם מרצ. בסיטואציה זו יחולו תזוזות קלות בתוך הגושים – חוסן לישראל-יש עתיד והליכוד יקבלו 30 מנדטים כל אחת, העבודה-מרצ תזכה ל- 10 מנדטים, והרשימה המשותפת תרד במנדט אחד ל- 8. הבית היהודי-האיחוד הלאומי יקבלו 6 מנדטים, הימין החדש ירד במנדט ל- 5, וגם ש"ס תפסיד מנדט ותישאר עם 4 מנדטים. בכל שאר התוצאות לא יהיה שינוי.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה