חדשות בארץ

סקר חדש לאחר הפריימריז בליכוד: נתניהו וגנץ מתחזקים, ליברמן בחוץ

בעקבות תוצאות הבחירות המקדימות בליכוד, המפלגה מזנקת בסקר ב- 5 מנדטים ועולה ל- 34. "חוסן לישראל" של בני גנץ ממשיכה לטפס ומקבלת 22 מנדטים. מפלגת "הבית היהודי" מתחזקת לאחר העמדתו של הרב רפי פרץ בראשה, בעוד "ישראל ביתנו" ו"גשר" נחלשות ויורדות מתחת לאחוז החסימה

(תמונות: פלאש 90)(תמונות: פלאש 90)
אא

הבחירות המקדימות שנערכו שלשום בליכוד מחזקות את מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזניקות אותה לשיא חדש של מנדטים. כך עולה מסקר שפורסם בצהריים (חמישי) באתר "וואלה".

הסקר, שנערך אמש על ידי מכון PanelPolitics לאחר פרסומן של התוצאות הסופיות בפריימריז, עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה זוכה ל- 34 מנדטים – 5 יותר מהסקר הקודם שבוצע על ידי המכון בשבוע שעבר.

מפלגת "חוסן לישראל", שזכתה בשבוע שעבר לרוח גבית בעקבות נאומו של בני גנץ, ממשיכה לטפס, וכעת היא נהנית מ- 22 מושבים בכנסת – עלייה של 3 מנדטים לעומת הסקר הקודם. "יש עתיד" של יאיר לפיד, שספגה מכה קשה בסקרים בעקבות שבירת השתיקה של גנץ, עולה במנדט אחד ל- 13 מנדטים. מגמת ההתרסקות של מפלגת העבודה, שבאה לידי ביטוי בסקרים של מכונים שונים והחריפה לאחר נאומו של גנץ, באה לידי ביטוי גם בסקר זה, והמפלגה צונחת מ- 7 מנדטים ל- 5.

הצנחתו של הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב רפי פרץ, לראשות מפלגת "הבית היהודי" משפרת את מצבה: בהנחה שהיא תרוץ יחד עם האיחוד הלאומי, שתי המפלגות מקבלות 6 מנדטים – 2 יותר מהסקר הקודם. הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד יורד מ- 7 מנדטים ל- 6. יהדות התורה (עם 7 מנדטים) וש"ס (4) ממשיכות לשמור על יציבותן.

המפלגות הערביות שומרות על מספר מנדטים מצטבר של 12 מנדטים – תע"ל של אחמד טיבי מתחזקת במנדט ועולה ל- 6, על חשבון הרשימה המשותפת שיורדת מ- 7 ל- 6.

"כולנו" בראשות משה כחלון ומפלגת מרצ שומרות על מספר המנדטים שהיה להן בסקר הקודם – 5 לכל אחת. "ישראל ביתנו" ו"גשר" של אורלי לוי אבקסיס, לעומת זאת, מאבדות מכוחן ומידרדרות אל מתחת לאחוז החסימה, אם כי הן עדיין נמצאות על ספו. גם "עוצמה יהודית" בראשות מיכאל בן ארי קרובה יחסית לאחוז החסימה, אך "התנועה" של ציפי לבני ממשיכה את המגמה השלילית ורחוקה מאוד ממנו. גם "זהות" של משה פייגלין ו"יחד" של אלי ישי נותרות בחוץ.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה