חדשות בארץ

הרב רפי פרץ נבחר ליו"ר הבית היהודי

המועצה הציבורית שמונתה על ידי הבית היהודי לבחור יו"ר חדש למפלגה החליטה להמליץ על מינויו לתפקיד של הרב הצבאי לשעבר. ההמלצה תובא מחר לאישור חברי מרכז הבית היהודי

הרב פרץ (משמאל), תמונת ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)הרב פרץ (משמאל), תמונת ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

המועצה הציבורית שמונתה על ידי מפלגת הבית היהודי לבחור יו"ר חדש למפלגה החליטה להמליץ על מינויו לתפקיד של הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב רפי פרץ.

בהודעה שנמסרה מטעם המפלגה נאמר: "הרב פרץ נבחר בידי המועצה הציבורית לאחר דיונים מעמיקים והליך בחירה ארוך וקפדני שכלל מעל ל- 70 מועמדים ומועמדות".

המלצתה של המועצה תובא מחר בערב לאשרור חברי מרכז המפלגה, שיתכנסו באוניברסיטת בר אילן לבחור את רשימת המועמדים לכנסת.

ביום חמישי פורסם, כי הרב פרץ ושמונה מועמדים נוספים הגיעו ל'קו הגמר' של ההתמודדות. בתחילה דווח כי הוא דחה את ההצעה לעמוד בראש הבית היהודי, אך ביממה האחרונה השתנתה התמונה: בעקבות לחצים כבדים שהופעלו עליו הוא הגיע, יחד עם שאר המועמדים, לראיון בפני 17 חברי המועצה. במשך היום התפרסמו ידיעות שונות כי הוא המועמד המוביל. הוא גבר בשלב האחרון של ההתמודדות על הרב אבי גיסר מהיישוב עפרה, מייסד תנועת "אם תרצו" רונן שובל, וראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני.

הרב פרץ – קצין צה"ל בדרגת רב-סרן, ששימש בתפקיד טייס מסוקים בחיל האוויר – הוא בן 63. הוא התגורר בעבר בגוש קטיף, הקים את המכינה הקדם-צבאית "עוצם" ביישוב עצמונה ועמד בראשה. לאחר העקירה הכפויה מהגוש בתוכנית ההתנתקות בשנת 2005, הוא עבר עם המכינה לנגב המערבי. בשנת 2010 הוא מונה לתפקיד הרב הראשי של צה"ל, והועלה לדרגת תת-אלוף. עם פרישתו מתפקידו בסוף 2016, חזר הרב פרץ לעמוד בראש מכינת "עוצם".

סגן השר אלי בן דהן, אחד המתמודדים על ראשות הבית היהודי, בירך את הרב פרץ על היבחרו לעמוד בראש המפלגה: "שוחחתי כעת עם ידידי, הרב רפי פרץ, ובירכתי אותו. הרב פרץ עטור עשייה בשדה החינוך בישראל והוביל אלפי תלמידים להיות גורמים משפיעים בחברה הישראלית. אני בטוח שהיכנסו לבית היהודי זו ברכה לכל הציונות הדתית. הבטחתי לו שאעשה הכל על מנת לסייע לו בכניסתו לתפקיד. הצלחתו - הצלחתנו".

סיומה של ההתארגנות הפנימית בבית היהודי צפוי להאיץ את המגעים לאיחוד הכוחות הפוליטיים בציונות הדתית. השותפות הטבעיות הראשונות לאיחוד זה הן מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי. בצלאל סמוטריץ', שנבחר בחודש שעבר לעמוד בראשות האיחוד הלאומי, בירך את הרב פרץ על בחירתו לתפקיד יו"ר הבית היהודי: "אתגרים גדולים ניצבים בפנינו, ואני סמוך ובטוח שבעבודה משותפת ומתוך הערכה הדדית נפעל לבנייה מחדש של הציונות הדתית וביתר שאת".

סמוטריץ' הוסיף: "בעזרת השם בימים הקרובים נצא לדרך משותפת של כתיבת הפרק הבא בעשייה ובהשפעה הרחבה של הציונות הדתית על עם ישראל. אני קורא לך, הרב רפי, לשבת איתי כבר מחר ולסכם על עקרונות הריצה המשותפת שלנו ושל יתר הכוחות בימין".

בדרך לאיחוד המיוחל ביניהן, יצטרכו שתי המפלגות להכריע מי יעמוד בראש הרשימה המשותפת. על אף שבעבר הבכורה נשמרה בידי נציג הבית היהודי, סמוטריץ' לא הסתיר את רצונו לעמוד בראש - עמדה שהתבססה על המשבר העמוק אליו נקלע הבית היהודי בעקבות פרישתם של נפתלי בנט ואיילת שקד. ייתכן וכניסתו לחיים הפוליטיים של הרב פרץ - דמות כריזמטית בעלת משקל בציונות הדתית - תשבש את תוכניתו של יו"ר האיחוד הלאומי.

על פי הסקרים האחרונים, ריצה משותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי עדיין אינה מחלצת אותן באופן ודאי מסכנת אחוז החסימה. מועמדת אפשרית נוספת לאחד כוחות עמן היא מפלגת עוצמה יהודית בראשות מיכאל בן ארי. בהודעת ברכה לרב פרץ שפורסמה מטעם הנהלת המפלגה, היא קראה לו "להבין את גודל השעה ולהיכנס באופן מיידי למשא ומתן כבר מחר בבוקר, להקמת בלוק טכני שיאסוף אליו את הקולות הנאמנים לעם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל, וזאת מתוך אחריות כבדה שבכנסת הקרובה תהיה מפלגה ציונית דתית בכנסת".

ברכה נוספת לרב פרץ הגיעה מראש הממשלה בנימין נתניהו, החושש כי ריצה נפרדת של המפלגות הדתיות-לאומיות תותיר אותן מחוץ לכנסת, מה שיקשה עליו להרכיב את הממשלה הבאה. מהליכוד נמסר כי "ראש הממשלה קורא לבית היהודי לפעול על מנת להתאחד עם האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית כדי למנוע אובדן מנדטים לגוש הימין והקמת ממשלת שמאל".

וגם נפתלי בנט במברכים. ראש הימין החדש פרסם בחשבון הטוויטר שלו את ההודעה הבאה: "אנחנו מברכים על בחירתו של הרב רפי פרץ, הרבצ״ר לשעבר, לתפקיד יו״ר הבית היהודי ומאחלים לבית היהודי ולאיחוד הלאומי הצלחה בבחירות".

תגיות:הבית היהודיבחירות 2019הרב רפי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה