חדשות בארץ

יו"ר ועדת הבחירות לכלי התקשורת: היזהרו מהשפעות זרות

בפגישה בכנסת עם נציגים של כלי התקשורת האלקטרוניים קרא להם השופט חנן מלצר לבדוק באופן קפדני "ידיעות מוזרות ולא הגיוניות" טרם פרסומן ולהימנע מפרסום הודעות אנונימיות: "השפעות זרות הן תמיד אנונימיות"

מלצר, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)מלצר, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה- 21, השופט חנן מלצר, הביע היום (חמישי) חשש מהשפעות זרות על מערכת הבחירות בישראל. הוא אמר את הדברים בפגישה בכנסת עם נציגים של כלי התקשורת האלקטרוניים, בה נדונו המגבלות שמטיל חוק הבחירות על אמצעי התקשורת האלקטרוניים במהלך 60 הימים שלפני יום הבחירות.

מלצר סקר את האתגרים העומדים בפני הוועדה לקראת הבחירות, ביניהם החשש להשפעות זרות, שעלה למודעות הציבורית בעקבות הטענות בארצות הברית למעורבותה של רוסיה במערכת הבחירות לנשיאות ב- 2016. הוא ציין כי ניסיונות זרים להשפיע על תוצאות הבחירות יכולים לעשות שימוש ברשתות החברתיות ובסקרים כדי להשפיע על דעת הקהל.

בהקשר זה, קרא מלצר לכלי התקשורת לתרום את חלקם למאבק בהשפעות הזרות. הוא הבהיר כי עליהם לנקוט במשנה זהירות ולבדוק באופן קפדני "ידיעות מוזרות ולא הגיוניות" טרם פרסומן, ובנוסף להימנע מפרסום הודעות אנונימיות: "השפעות זרות הן תמיד אנונימיות. הן נעשות באמצעים טכנולוגיים, אך תמיד בצורה אנונימית. בארץ, אם יש הודעות אנונימיות כאלה, זה מקשה על רשויות הביטחון לסנן בין השפעה זרה להשפעה מקומית".

יו"ר ועדת הבחירות ציין כי בכל הנוגע להשפעות זרות על מערכות המחשוב הקשורות למערכת הבחירות, "כל הדברים מטופלים".

כזכור, לפני חודש הזהיר ראש השב"כ נדב ארגמן מפני התערבות של מדינה זרה בהליך הדמוקרטי בישראל, שתבוצע באמצעות מתקפות סייבר והאקרים. בנאום שנשא בכנס סגור של אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, אמר ארגמן כי אינו יודע לטובת מי או לרעת מי תהיה ההתערבות, "אבל תהיה התערבות, ואני יודע על מה אני מדבר". הוא הוסיף כי לישראל לא ברור מהן המטרות העומדות מאחורי הניסיונות להתערב בבחירות, אך לדבריו השב"כ נערך כדי לסכל אותם במטרה למנוע את ההשלכות השליליות על הדמוקרטיה בארץ. ארגמן ציין בנאומו את שמה של המדינה הזרה העומדת להתערב בבחירות, אך הצנזורה אסרה לפרסם פרט זה.

בתגובה לפרסומים אודות דבריו של ארגמן, הוציא השב"כ לאחר מכן הודעת הבהרה לפיה "למדינת ישראל ולקהיליית המודיעין יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של ניסיונות להשפעה זרה, אם יהיו כאלו. ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל". ראש הממשלה בנימין נתניהוהגיב אף הוא על הדברים ואמר כי "ישראל ערוכה לסכל התערבות קיבנרטית. אנחנו ערוכים לכל תרחיש. אין מדינה שערוכה טוב יותר מאיתנו".

תגיות:בחירות 2019חנן מלצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה