חדשות בארץ

בעוד שבועיים: נתניהו ייפגש עם פוטין בקרמלין

ראש הממשלה ידון עם נשיא רוסיה בסוגיות אזוריות, במצב בסוריה ובחיזוק מנגנון התיאום הביטחוני בין צבאות שתי המדינות

נתניהו ופוטין בקרמלין, יולי 2018 (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ופוטין בקרמלין, יולי 2018 (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה נתניהו הודיע היום (שלישי) כי ימריא בעוד שבועיים לרוסיה וייפגש עם נשיאה, ולדימיר פוטין. השניים ידונו בסוגיות אזוריות, במצב בסוריה ובחיזוק מנגנון התיאום הביטחוני בין צבאות שתי המדינות.

ההודעה על הביקור המתוכנן במוסקבה נמסרה במהלך מסיבת עיתונאים שערך נתניהו עם נשיא אוסטריה, אלכסנדר ואן דר בלן, המבקר בישראל. "ב- 21 בפברואר אסע שוב לרוסיה, בהמשך לשיחות עם הנשיא פוטין בפריז לפני חודשים ספורים והדיונים שהיו לאחר מכן. חשוב מאוד", הוסיף ראש הממשלה, "שנמשיך למנוע מאיראן להתבסס בסוריה. במובנים רבים אנו מונעים את ההתקדמות הזו, אך אנחנו מחויבים להמשיך לעשות זאת, ולמנוע מאיראן לייצר חזית נוספת נגדנו ממש כאן בצד השני של רמת הגולן. זה הנושא העיקרי שאדון בו עם הנשיא פוטין".

פגישתו של נתניהו עם נשיא רוסיה תתקיים בצל המתיחות בין שתי המדינות, שהחלה בספטמבר 2018, לאחר הפלת המטוס הרוסי. לפני כשלושה חודשים נועדו ביניהם שני המנהיגים לפגישה קצרה בפריז, אליה הגיעו כדי להשתתף בטקס לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה, אך מאמציו של נתניהו להיפגש עם פוטין בקרמלין לא צלחו עד כה.

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זחרובה, התבטאה לפני כשבועיים בחריפות נגד ישראל. בעקבות המתקפה הנרחבת של חיל האוויר נגד יעדים של כוח "קודס" האיראני בסוריה, אמרה זחרובה כי "הנוהג של תקיפות שרירותיות בשטחה של מדינה ריבונית – במקרה זה סוריה – חייב להיפסק".

למרות המתח בין שתי המדינות, התיאום הביטחוני ביניהן בזירה הסורית נמשך ומתוחזק באמצעות מגעים בין נציגי שני הצבאות ובמגעים הדיפלומטיים. בשבוע שעבר נפגש נתניהו בלשכתו בירושלים עם השליח המיוחד של נשיא רוסיה לענייני סוריה, אלכסנדר לברנטייב, ועם סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ורשינין. ראש הממשלה דן עם אורחיו במצב בסוריה ובאיום האיראני על ישראל, וכן בחיזוק מנגנון התיאום הביטחוני בין צבאות ישראל ורוסיה לשם מניעת חיכוך. מלשכת ראש הממשלה נמסר לאחר הפגישה, כי הבכירים הרוסיים חזרו על מחויבותה של ארצם לשמירה על הביטחון הלאומי של ישראל.

תגיות:ולדימיר פוטיןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה