חדשות בארץ

גבי אשכנזי: אני פועל למען איחוד, אחליט בקרוב על דרכי

הרמטכ"ל לשעבר, המחוזר על ידי מפלגות חוסן לישראל ויש עתיד, דיבר עם פעילים בקמפיין "בלי איחוד הקול אבוד" הקורא לאיחוד הכוחות הפוליטיים בגוש השמאל-מרכז. אשכנזי אמר להם כי הוא "מנצל את כל הטיעונים וההיגיון" למען השגת איחוד במחנה: "אני מקווה שנהיה אנשי בשורה"

אשכנזי, תמונת ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)אשכנזי, תמונת ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

גבי אשכנזי הלך הבוקר (שלישי) בעקבות בני גנץ – ושבר את שתיקתו.

אל ביתו של אשכנזי בכפר סבא הגיעו פעילים בקמפיין "בלי איחוד הקול אבוד", הקורא לאיחוד הכוחות הפוליטיים במחנה השמאל-מרכז. אשכנזי יצא אליהם ואמר כי הוא פועל לקידום יוזמת האיחוד: "אין לי ויכוח איתכם על הצורך באיחוד. אני ממש עובד בזה, זה מה שאני עושה. מנצל את כל הטיעונים וההיגיון כדי להסביר שזה מה שצריך בעת הזו. נכון תמיד לעשות איחוד, אבל בוודאי עכשיו".

אשכנזי הוסיף כי יחליט על דרכו בקרוב מאוד: "אני חושב שהתשובות יהיו ממש בימים האלה. אתם מבינים עד מתי אפשר לעשות את זה. כל יום עד הרגע האחרון הוא ממש חשוב, ואני מקווה שנהיה אנשי בשורה".

הרמטכ"ל ה- 19 של צה"ל, שסיים את תפקידו בשנת 2011, הוא אחד האנשים המחוזרים ביותר בשבועות האחרונים במערכת הפוליטית. במהלך השנים שחלפו מאז פרישתו מצה"ל הוא נמנע מלהצטרף לפוליטיקה, אך על פי דיווחים שונים הלחצים הכבדים עליו – גם מצד מקורביו – עשו את שלהם, וככל הנראה הוא קיבל את ההחלטה להיכנס לזירה הפוליטית.

אשכנזי נמצא במגעים הדוקים עם מפלגות חוסן לישראל של בני גנץ ויש עתיד של יאיר לפיד, וקיבל מהן הצעות קוסמות. הרמטכ"ל לשעבר נחשב כנכס אלקטורלי, שיכול להוות 'שובר שוויון' במערכה של גוש השמאל-מרכז מול גוש הימין בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, ככל הנראה אשכנזי הבהיר לגנץ וללפיד כי יסכים לחבור אך ורק לרשימה משותפת של מפלגותיהם. בשלב זה, המשא ומתן לאיחוד בין חוסן לישראל ויש עתיד טרם הבשיל לכדי הסכמות, בשל רצונם של השניים לעמוד בראש הרשימה המאוחדת. תאריך היעד הסופי לסיום ההתחבטויות ולקבלת ההחלטות הפוליטיות הוא ה- 21 בפברואר, מועד הגשת רשימות המועמדים של המפלגות השונות לוועדת הבחירות המרכזית.

תגיות:בחירות 2019גבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה