חדשות בארץ

דיווח: גבי אשכנזי עומד להכריז על כניסתו לפוליטיקה

הרמטכ"ל לשעבר עומד בפני קבלת ההחלטה לאיזו מפלגה להצטרף, כשהאופציות המרכזיות הן חוסן לישראל ויש עתיד. אשכנזי נמצא במגעים הדוקים עם שתי המפלגות, אך ההערכה היא שהוא יחבור לבסוף לבני גנץ

Marc Israel Sellem/POOL/flash90Marc Israel Sellem/POOL/flash90
אא

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי קיבל, ככל הנראה, את ההחלטה להיכנס לזירה הפוליטית ויכריז על כך בקרוב. כך דיווח יובל קרני ב"ידיעות אחרונות".

אשכנזי – הרמטכ"ל ה- 19 של צה"ל שסיים את תפקידו בשנת 2011 – נמנע עד כה מלהצטרף לעולם הפוליטי והעדיף להיכנס לעולם העסקים. למרות זאת, התקשורת לא חדלה מהעלאת ספקולציות על כניסתו למערכת הפוליטית, ושמו הפך לשם חובה בכל סקר בחירות. מאז ההחלטה על הקדמת הבחירות, הוא הפך לאחד האנשים המחוזרים ביותר במערכת הפוליטית.

על פי הידיעה ב"ידיעות אחרונות", אשכנזי ניצב כעת בפני הכרעה בשאלה לאיזו מפלגה לחבור. על הפרק ניצבות שתי אופציות מרכזיות – מפלגת חוסן לישראל של בני גנץ ויש עתיד של יאיר לפיד. אשכנזי נמצא במגעים הדוקים עם שתי המפלגות ושוקל את דרכו. במהלך המגעים הללו, הוא אינו מעלה את הדרישה להיות 'מספר 1' ומסתפק במקום שני – הן אצל גנץ והן אצל לפיד.

לפני כשבועיים פורסם בחדשות עשר כי יאיר לפיד נפגש עם אשכנזי והציע לו הצעה שכמעט לא ניתן לסרב לה: מקום שני ברשימת המפלגה לכנסת, תיק בכיר במידה ויש עתיד תיכנס לקואליציה הבאה, ובנוסף השפעה מכריעה על קבלת ההחלטות במפלגה. למרות ההצעה הקוסמת, ההערכות הרווחות הן כי אשכנזי יעדיף להצטרף לגנץ – אולי בשל הרקע הצבאי המשותף שלהם. גנץ, כמובן, יקבל אותו בזרועות פתוחות: אשכנזי צפוי להוות נכס אלקטורלי, שיקפיץ את חוסן לישראל בסקרים מעל יש עתיד. בכך הוא יקנה לגנץ מנוף רב ערך במשא ומתן מול לפיד מי יעמוד בראשותה של רשימה משותפת לשתי המפלגות שתרוץ בבחירות לכנסת ה- 21.

תגיות:גבי אשכנזיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה