חדשות בארץ

תיעוד: החלו העבודות להקמת המכשול העילי בגבול הרצועה

גדר אינדוקטיבית בגובה של כ- 6 ק"מ ובאורך 65 ק"מ תוקם מעל המכשול התת-קרקעי, שחלקים ממנו כבר נבנו. בניית כלל המכשולים צפויה להסתיים בסוף 2019

(צילום: דוברות משרד הביטחון)(צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

מינהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון החלה ביום חמישי האחרון את הקמתו של המכשול העילי בגבול בין ישראל ורצועת עזה.

המכשול מהווה מרכיב נוסף בהגנה על יישובי עוטף עזה, הכוללת את המכשול הימי החדש שהוקם בסמוך לחוף זיקים כדי למנוע חדירה מחבלים דרך הים ממערב, וכן את המכשול התת-קרקעי הסובב את הרצועה שמטרתו למנוע חפירת מנהרות טרור לעבר שטח ישראל. המכשול העילי יוקם על תוואי המכשול התת-קרקעי. הוא ישתרע על פני אורך של 65 קילומטרים וגובהו יהיה כ- 6 מטרים. התוואי של המכשול העילי יתחבר בחלקו המערבי למכשול הימי, בסמוך לחוף זיקים, ויגיע עד למעבר כרם שלום בדרום הרצועה. הקמת המכשול מבוצעת על-ידי משרד הביטחון במינהלת גבולות ותפר בשיתוף אגף הנדסה ובינוי. לאחר הקמתו, יתוחזק המכשול על ידי המינהלת.

על פי הפרטים שנמסרו ממשרד הביטחון, "המכשול העילי הינו גדר אינדוקטיבית וחזקה שהותאמה במיוחד לאיומים ביטחוניים. המכשול העילי דומה לגדר שעון חול שהוקמה בגבול מצרים, הינו בעל שיפורים משמעותיים וכולל מרכיבי ביטחון חדשניים. משקלו הכולל יגיע לכ- 20 אלף טון של פלדה מגולוונת".

העבודות על המכשול התת-קרקעי יימשכו במקביל לעבודות על הגדר העילי. הקמת מגוון המכשולים צפויה להסתיים בסוף 2019.

(צילום: דוברות משרד הביטחון)

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הודיע הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, על תחילת העבודות להקמת המכשול העילי בגבול עזה. "המכשול ימנע חדירת טרוריסטים מעזה לשטחנו מעל לפני הקרקע", אמר נתניהו והוסיף: "לצד זה, אני מבקש להבהיר: אם בעזה לא ישמרו על השקט, נדע לקבל החלטות גם בתקופת בחירות ולא נהסס לפעול".

תגיות:משרד הביטחוןרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה