חדשות בארץ

איראן חשפה טיל שיוט חדש, משלחת צה"ל חזרה מברזיל

שני מטוסי קרב הוזנקו לעבר מטוס זעיר לא מזוהה בשמי שדרות, האיחוד האירופי מתח ביקורת על החלטת ישראל לסלק את משקיפי TIPH מחברון, ושפל חדש ביחסי ארצות הברית ורוסיה. כל מה שחשוב לדעת

אא

שני מטוסי קרב הוזנקו היום (שבת) לעבר מטוס זעיר לא מזוהה שטס בשמי שדרות ללא תיאום ובניגוד לחוקי התעופה האזרחית במדינת ישראל. דובר צה"ל מסר כי מבירור שנעשה לאחר מכן עלה שמדובר במטוס פרטי ישראלי. התקרית הועברה לטיפול המשטרה.

כ- 10,000 פלסטינים לפחות התפרעו אתמול לאורך גדר המערכת בגבול בין רצועת עזה וישראל. הם יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר ולוחמי צה"ל. הכוחות השיבו בירי ובאמצעות לפיזור הפגנות בהתאם להוראות הפתיחה באש. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב החיילים. בעזה דיווחו על 32 פצועים.

משלחת הסיוע של צה"ל חזרה אתמול מברזיל לארץ לאחר שהשלימה את משימתה באזור קריסת הסכר בברזיל. המשלחת התקבלה בנמל התעופה בן גוריון בטקס בראשות מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי. לפני המראתה לישראל, ערכו גורמי החילוץ בברזיל טקס הוקרה והערכה למשלחת. במהלך ימי פעילותם בברזיל, ביצעו הכוחות הישראליים שורה של משימות חילוץ נעדרים, וסייעו באיתור וחילוץ עשרות נעדרים בשילוב אמצעי טכנולוגיה מתקדמים. כמו כן, הכוחות סייעו ושיתפו במספר טכניקות עבודה חדשות שסייעו ויופעלו גם בהמשך החיפושים.

האיחוד האירופי מתח ביקורת על החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לחדש את המנדט של כוח המשקיפים הבינלאומי TIPH הפועל בחברון. בהודעה שפרסם האיחוד נאמר כי החלטה זו "טומנת בחובה סיכון להידרדרות במצב הרגיש ממילא בחברון"

איראן חשפה היום טיל שיוט חדש לטווח ארוך המכונה "הובייזה", וזאת במסגרת האירועים הנערכים במדינה לרגל חגיגות 40 שנה למהפכה האסלאמית. בטקס שנערך להצגת הטיל אמר שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי, כי הוא יכול לשייט בגובה נמוך ולהגיע לטווח של כ- 1,300 ק"מ, וכי הזמן הדרוש להכנתו לשיגור "קצר מאוד". הוא הוסיף, כי הטיל הינו מסדרת טילי השיוט "סומאר" שאיראן חשפה בשנת 2015.

כלי התקשורת הממלכתיים באיראן דיווחו כי קצין נהרג ו- 5 חיילים נפצעו במתקפה על בסיס של מיליציית הבאסיג' במחוז סיסתאן ובלוצ'יסטן שבדרום-מזרח המדינה. אף ארגון לא נטל על עצמו את האחריות לפיגוע.

שפל חדש ביחסי ארצות הברית ורוסיה: ארצות הברית הודיעה אתמול על כוונתה לפרוש בתוך שישה חודשים מההסכם לפירוק נשק גרעיני לטווח בינוני (INF), וזאת בשל טענות להפרות מצידה של רוסיה. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי הוא מעוניין במשא ומתן עם רוסיה לכינונה של אמנה חדשה לבקרה על הנשק הגרעיני. בתגובה, הודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין היום על השעיית ההסכם, שנחתם עם ארצות הברית בשנת 1987. הוא הוסיף כי רוסיה תתחיל לעבוד על פיתוחם של טילים חדשים, והורה לשריו שלא להיכנס לשיחות עם וושינגטון על פירוק נשק. סין הביעה חשש מפני התוצאות שיהיו להתמוטטות אמנת בקרת הנשק הגרעיני וקראה לארצות הברית ליישב את חילוקי הדעות עם רוסיה באמצעות דיאלוג.

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, קרא אתמול להפלת משטרו של נשיא ונצואלה, ניקולאס מדורו. במהלך עצרת בפלורידה בה השתתפו מאות גולים מוונצואלה, אמר פנס כי אין יותר זמן לדיאלוג עם מדורו: "זה הזמן לפעולה, הגיע הזמן לסיים את הדיקטטורה של מדורו אחת ולתמיד".

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה נאה. תחול עלייה בטמפרטורות והן תהיינה גבוהות מהרגיל לעונה. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

ביום שני יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה גבוהות מהרגיל לעונה. בצפון הארץ ובהרי המרכז ינשבו רוחות מזרחיות חזקות וייתכן אובך.

ביום שלישי הטמפרטורות ימשיכו להיות גבוהות מהרגיל לעונה. מזג האוויר יהיה יבש. ברוב אזורי הארץ ינשבו רוחות מזרחיות חזקות ויהיה אביך.

תגיות:רוסיהאיראןמייק פנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה