חדשות בארץ

נתניהו החליט: מנדט כוח המשקיפים TIPH בחברון לא יוארך

ראש הממשלה הודיע כי המנדט של הכוח הבינלאומי, המסתיים בסוף החודש, לא יחודש: "לא נאפשר המשך נוכחות של כוח בינלאומי הפועל נגדנו"

משקיף TIPH בחברון, תמונת ארכיון (צילום: נאג’ח השלמון, פלאש 90)משקיף TIPH בחברון, תמונת ארכיון (צילום: נאג’ח השלמון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימן נתניהו החליט שלא להאריך את המנדט של כוח המשקיפים הבינלאומי TIPH הפועל בחברון. בהודעה שנמסרה הערב מטעמו נאמר: "לא נאפשר המשך נוכחות של כוח בינלאומי הפועל נגדנו".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, פנה לאחרונה לנתניהו בבקשה שלא לחדש את המנדט של כוח המשקיפים, המסתיים בסוף החודש. פנייתו של ארדן באה על רקע התלונות הרבות של המתיישבים בחברון נגד כוח המשקיפים, הפועל מזה 22 שנה מתוקף הסכם חברון מ- 1996. שתי תקריות אלימות של אנשי הכוח זכורות במיוחד: בחודש יולי שעבר סטר אחד המשקיפים בעוצמה לילד יהודי תושב היישוב בחברון. באירוע נוסף תועד משקיף אחר במצלמת אבטחה כשהוא מנקב את צמיגי רכבו של אחד מאנשי היישוב היהודי בחברון.

לבקשתו של ארדן, הכינה משטרת מחוז ש"י דו"ח שבדק את התנהגותו הכוח הבינלאומי, ודו"ח זה אישר את טענותיהם של המתיישבים וגורמים נוספים נגד הכוח. במכתב ששלח לנתניהו פירט ארדן את מסקנות הדו"ח, מהן עלה כי "חברי המשלחת מפריעים ומתעמתים עם חיילי המעברים במוקדים קבועים על הליך הבידוק והטיפול באוכלוסייה הפלסטינית. לחברי המשלחת שכר גבוה, ונראה כי הם מנסים להצדיק את פעילותם ונוכחותם באזור על ידי סיטואציות המשקפות חיכוך וטיפול באירועים".

בנוסף, טען הדו"ח כי נוכחותו של הארגון בזירת חברון מנוצלת על ידי הפלסטינים כדי להגיש תלונות שווא נגד הצבא והמשטרה על פגיעה לכאורה בזכויות אדם, תקיפה ואלימות.

"אין להתפלא", סיכם ארדן, "שכוח המורכב משוטרים ממדינה אסלאמית עוינת כגון תורכיה, וממדינות בעלות סדר יום פרו-פלסטיני המממנות פעילות חרם, כגון שוודיה ונורבגיה, מפריע לחיילי צה”ל ולמשטרה, מייצר חיכוכים עם המתיישבים, משתף פעולה עם ארגונים קיצוניים ומקדם דה-לגיטימציה לישראל. נכון וראוי שממשלת ישראל תמנע את המשך פעילותו של כוח 'זמני' זה שפועל על מנת להזיק לישראל".

ארדן בירך הערב על החלטתו של נתניהו. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "פניתי לראש הממשלה בעבר בבקשה להוציא כוח זה מהעיר בהתבסס על דו״ח משטרה שהוכן לבקשתי וקבע שהמשקיפים פוגעים בפעילות המשטרה וכוחות הביטחון ומלבים פרובוקציות, ואני בטוח שדו״ח זה היווה מרכיב חשוב בהחלטה".

השר זאב אלקין בירך אף הוא על החלטתו של ראש הממשלה להפסיק את פעילות המשקיפים הזרים בחברון: "אנחנו לא צריכים בעיר אבותינו פקחים זרים. חברון היא עיר האבות והיא שייכת לעם ישראל ולמדינת ישראל. פחות התערבות זרה יגרום גם לפחות הסתה ולפחות פעילות עוינת מצד הפלסטינים".

(עודכן: 20:55)

תגיות:גלעד ארדןחברון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה