חדשות בארץ

הצמיד האלקטרוני שיאתר חולי אלצהיימר

המשרד לבטחון פנים והמשרד לשוויון חברתי הציגו צמיד אלקטרוני בעל שבב GPS, שיאפשר לאתר חולי אלצהיימר. מידי שנה מדווחים למשטרה כ- 1000 מקרים של חולי אלצהיימר שתועים בדרכם

  • כ"ה שבט התשע"ט
תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

המשרד לבטחון פנים והמשרד לשוויון חברתי השיקו היום (חמישי) צמיד אלקטרוני שיאפשר לאתר חולי אלצהיימר. הצמיד הוצג במכון האלצהיימר שליד בית החולים שיבא בתל השומר.

מדובר בפתרון מהפכני שיסייע למשטרת ישראל לאתר את החולה וגם ידווח על יציאה מ"מרחב בטוח" שהוגדר מראש על ידי האפוטרופוס של החולה. הצמידים מיועדים לענידה על היד, ובשלב הראשון הם יחולקו למאה חולים.

בישראל חיים כ-50 אלף חולי אלצהיימר. מידי שנה מוגשות כ- 1000 תלונות על היעדרות של קשישים חולי אלצהיימר. מאמצי האיתור כרוכים בהקצאת כח אדם רב ובעלות כספית גבוהה שמסתכמת בכעשרה מיליון שקלים בשנה.

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, אמר: "זהו פרויקט מציל חיים שיזמנו, לאחר שנחשפנו למימדי התופעה הכואבת: מאות קשישים בכל שנה שמשטרת ישראל עושה הכל ומשקיעה את משאביה ויכולותיה כדי לאתר במהירות ולהחזיר בשלום למשפחתם. המדיניות שלי היא לפעול קודם כל להגנת האוכלוסיות הנזקקות לסיוע והגנה של המשטרה, וכמובן שהקשישים הם בראש סדר העדיפות שלנו".

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, אמרה: "המיזם הוא ביטוי נוסף לחזון המשרד לשוויון חברתי החותר לבסס את ישראל כמעצמה דיגיטלית תוך הבטחת רווחתה של האוכלוסייה הישראלית. הצמיד האלקטרוני הוא פתרון יעיל ומתקדם למצוקה קשה של קשישים רבים ומשפחותיהם, ובטוחני כי יסייע להצלת חיים. לאחר שלב הפיילוט, נרחיב את השימוש בטכנולוגיה לכלל הקשישים הדימנטיים".

מפקד היחידה למניעה מצבית, ניצב משנה עופר מסינג: "ייעול הליך האיתור, ובחלק רב מהמקרים אף מניעתו, יעזרו לנו בצורה הטובה ביותר לדאוג לשלומם ובטחונם של החולים ולחסוך למשפחותיהם סבל וכאב רב".

תגיות:גלעד ארדןגילה גמליאלאלצהיימר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה