דיכאון וחרדות

אני במצב רוח רע. האם אני בדיכאון?

אדם יכול להתנהג כרגיל, ללכת לעבודה, לקניות, ואפילו לצחוק לפעמים עם החבר'ה - ועדיין לסבול מדיכאון. ואיך יוצאים ממנו? בואו ללמוד עוד על הנושא בקמפוס היהודי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש ימים שבהם אתה קם בלי חשק, לא בא לך לעשות כלום, ושום דבר לא משמח אותך. האם זה רק מצב רוח רע שיחלוף, או שאתה נכנס לתהליך של דיכאון שיכול להיות רק עמוק יותר? איך מזהים מבעוד מועד את הדיכאון, ואיך מטפלים בו לפני שהוא יוצא מכלל שליטה?

כדי לבחון את הדברים, חשוב להבין מהו מצב רוח, ומהו דיכאון. מצב רוח הוא הרגשה פנימית שנובעת בתהליך מודע כתוצאה מדבר מסויים שקרה לנו. יכול להיות מצב רוח טוב בעקבות דבר טוב ששמענו, הצלחה שחווינו או יום שבו כולם חייכו אלינו. לחילופין, מצב רוח רע יכול להיגרם כתוצאה מבשורה רעה, או כשלא הולך לנו בעבודה.

מצב הרוח משתלט עלינו, ואנו מודעים למה שגרם לו. מצב רוח הוא גם דבר משתנה: גם אם היום יש לך מצב רוח רע, סביר להניח שמחר או מחרתיים כבר תרגיש טוב יותר.

לעומת זאת, דיכאון הוא הרגשה רעה שבאה אלינו בלי סיבה חיצונית ברורה. אנחנו מרגישים חסרי חשק, נטולי אנרגיה, הראש מלא מחשבות שליליות והרצון לקום בבוקר שואף לאפס. הדיכאון גם נמשך זמן רב יותר, ואינו מצב חולף ורגעי.

אולי יעניין אותך גם:

איך מפסיקים אחת ולתמיד את התסכול, חוסר הביטחון והאשמה האין סופית?

האם זה בכלל אפשרי להיפטר מהפחדים והדיכאון שעוטף אותנו?

כאן גם המקום להפריך את המחשבה הנפוצה, שאדם הסובל מדיכאון הוא אדם שמסתגר כל היום בחדרו מתחת לשמיכה ואינו מעוניין לדבר עם אף אחד. זה ממש לא נכון. אדם יכול להתנהג כרגיל, ללכת לעבודה, לקניות, ואפילו לצחוק לפעמים עם החבר'ה - ועדיין לסבול מדיכאון.

דיכאון זהו מצב של חוסר עניין וחוסר חשק. זה כשאדם מרגיש שאין לו מוטיבציה לכלום, מעין ריקנות פנימית המשתלטת על הנפש.

 

איך מזהים את הדיכאון?

אם אתם סובלים במשך יותר משבועיים ממספר תופעות, כמו חוסר אנרגיה, חוסר חשק לכלום, עייפות כרונית בלתי מוסברת ומחשבות רעות שרצות כל היום בראש – כנראה שאתם בתחילת דיכאון, וכדאי מאד לתפוס את המושכות עכשיו.

עזרה ראשונה כדי לצאת מהדיכאון, היא לעשות פעילות גופנית שתמריץ את מחזור הדם ותעלה את האנרגיה שלכם. כך תחזירו לעצמכם את כוחות החיים, ותמשיכו לחיות ברוגע ובשלווה.

רוצים את הנוסחה של הרב יגאל כהן שעזרה לעשרות אנשים לצאת מדיכאון וחרדות? תוכלו למצוא את זה כאן בקמפוס היהודי.

תגיות:דיכאוןהקמפוס היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה