פעילות הידברות

ליל מנוחה: מהם שלשת השלבים שיגרמו לילדים שלכם ללכת לישון בזמן?

הלילה יורד, והגיע הזמן ללכת לישון, אבל דווקא עכשיו הילדים מתעוררים לחיים, מקפצים ממיטה למיטה, פוצחים במלחמת כריות, ואת מוצאת את עצמך נואשת. בואי לפתור את הבעיה בקמפוס היהודי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הלילה יורד, וזה הזמן להשכיב את הילדים לישון. הדבר הטבעי ביותר אמור להיות שמיד כשהילדים המתוקים יכנסו למיטה - הם ירדמו. הם הרי אחרי יום ארוך ומלא פעילות. אבל במציאות הדברים קורים אחרת לגמרי: במקום לישון, הילדים מתנהגים כאילו מישהו נתן להם זריקת אנרגיה.

פתאום הם מתעוררים לחיים, מקפצים ממיטה למיטה, פוצחים במלחמת כריות, ואת מוצאת את עצמך נואשת. איך מתמודדים עם ילדים מלאי אנרגיה ושובבות?

 

שלשת השלבים כדי שהילדים ילכו לישון רגועים ושלוים

  • שעת שינה קבועה

ילדים אוהבים סדר יום. ילד שיום אחד הולך לישון בשש בערב ולמחרת בשמונה - יצא מבולבל, ובמקום ללכת לישון רגוע, הוא יקפוץ ויוציא את כל המרץ שנותר בו. לכן חשוב מאד להקפיד על שעה קבועה שבה הולכים לישון, ולהשתדל להקפיד על זה גם אם קשה, וגם בזמנים שלא כל כך מסתדר. תוך ימים ספורים הילד יתחיל להתרגל לשעת השינה שלו.

אולי יעניין אותך גם:

הנוסחה בת עשרת השלבים של מנוחה פוקס כדי שהילדים ישנו בזמן

מה עושים כשהילד מפחד מחושך, ולא רוצה לישון לבד?

  • טקס כיבוי אורות

כחלק מקביעת השגרה של הילד, כדאי לעשות איתו תהליך קבוע של שעת ההשכבה. מיד לאחר שהוא שם פיג'מה, אמא מתיישבת לספר לו סיפור, ואחר כך קוראים קריאת שמע ביחד, נשיקה מאמא והולכים לישון. מהר מאד תגלו עד כמה נפלא הוא כח הטקס. מוחו של הילד מתרגל לדבר, וכבר בתחילת התהליך הוא מתחיל לאותת לגוף שתכף נכנסים למצב שינה. אט-אט הגוף מרפה והאנדרנלין יורד. כך קל יותר לילד לישון.

  • להיות נינוחים

אם תגיעו לשעת השכבת הילדים כאשר אתם לחוצים או כועסים, הילד יחוש בכך מיד. זה כמו אנרגיה שמשתחררת ממכם, וזה מונע מהילד לישון. כנראה שגם אתם נתקלתם בתופעה - אתם חייבים שהילד ילך לישון מוקדם כי הביביסיטר תכף מגיעה, אבל כל מה שניסיתם עלה בתוהו, ודווקא היום הילד לא הולך לישון בזמן. נשמע מוכר? זה בגלל שהילד מרגיש את הלחץ, גם אם לא תגידו לו כלום. לכן חשוב להגיע שלווים לשעת כיבוי אורות. כך תשדרו לילד רוגע, ותראו איך הוא יוכל להירדם בקלות.

אלה שלשת השלבים הראשוניים כדי לגרום לילדים המתוקים שלכם להיכנס למיטה בזמן וללכת לישון.

רוצים לקבל שיטות נוספות? למצוא פתרונות מה עושים עם ילד שכל לילה עובר למיטת ההורים, או לגלות מה עושים כשהילד מפחד מחושך? אתם מוזמנים להיכנס לסדנת "ליל מנוחה" של הסופרת ומנחת ההורים הגברת מנוחה פוקס, ולרכוש כלים שיהפכו את הלילה שלכם ללילה טוב.

תגיות:חינוך ילדיםשינההקמפוס היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה