חדשות בארץ

הורשע המחבל השלישי מהפיגוע בשער בנימין בו נרצח ינאי ויסמן הי"ד

המחבל אומנם לא השתתף באופן פעיל בפיגוע. למרות זאת, בית המשפט הרשיע אותו בשל שותפותו המלאה בתכנונו ובזירוז שני המחבלים האחרים לבצעו

אא

בית המשפט הצבאי ביהודה הרשיע היום (שלישי) את המחבל השלישי שנטל חלק בפיגוע במתחם רמי לוי בשער בנימין לפני כשלוש שנים. בפיגוע נרצח ינאי ויסמן הי"ד ואזרח נוסף נפצע. המחבל הורשע בעבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח, ובניסיון לרצח.

ב- 18 בפברואר 2016 הגיעו שלושה מחבלים, קטינים מהכפר ביתוניא, למתחם המסחרי בשער בנימין. מהכרעת הדין עולה כי חברי חוליית הטרור תכננו מבעוד מועד לבצע פיגוע דקירה, והצטיידו לשם כך בסכינים. המחבל שהורשע היום לא הורשה להיכנס למתחם מכיוון שנדמה לשומר כמבוגר ולא הציג תעודת זהות. למרות זאת, בשלב מסוים הוא נכנס פנימה וניגש לחבריו כדי לקבל מהם סכין נוספת ולהשתתף באופן פעיל בפיגוע. קודם שהספיק לקבל מהם את הסכין, הוא הוצא מהמתחם וצעק לחבריו 'יאללה', כשכוונתו הייתה שיפתחו במסעם הזדוני לרצוח יהודים.

שני חברי החוליה שנותרו במתחם פצעו תחילה באורח קשה אזרח ישראלי. ויסמן, חייל בחופשה בן 21 שהגיע אל המקום עם אשתו ובתו התינוקת, שמע את זעקות הפצוע ונחלץ לעזרתו. הוא נאבק במחבלים בידיים חשופות ומנע מהם להמשיך במסע הדקירות והרצח. במהלך המאבק דקרו אותו המחבלים למוות. ויסמן קיבל לאחר מותו את צל"ש אלוף פיקוד המרכז על אומץ לבו.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, המלווה את משפחתו של ויסמן, אמר לאחר החלטת בית המשפט: "אנו מודים לתביעה הצבאית על עבודתה ומברכים על פסיקת בית המשפט אשר הרשיעה את המחבל, ובכך העבירה מסר שכל שותף למעשה טרור יעמוד לדין בגין המעשה ויישא באחריות מלאה לתוצאות".

"אין ספק שנוכחותם  של משפחות נפגעי האיבה במהלך הדיונים בבית המשפט מחדדת את ההבנה המשפטית והפשוטה שיש כאן מחבלים טרוריסטים שכל עניינם לאיים על קיומנו, ואין מקום לרחם על אותם טרוריסטים ולקבל את גרסתם השקרית לאחר שבצעו את זממם. מחבלים אלו ראוי שיוצאו להורג".

בלייכר הוסיף: "אנו קוראים לבית המשפט לא להסתפק בעונש הפחות ממאסר עולם, הן בערכאה זו כנגד המחבלים שטרם נגזר דינם, והן בערכאת הערעור כנגד המחבל שנגזרו עליו 35 שנות מאסר ללא מאסר עולם".

כזכור, בחודש שעבר גזר בית המשפט הצבאי 35 שנות מאסר על חבר אחר בחוליית המחבלים. המחבל לא קיבל מאסר עולם, ובית המשפט נימק זאת בהיותו קטין. משפחתו של ויסמן הגיבה בזעם על פסק הדין ודרשה להטיל על המחבל מאסר עולם כדי להרתיע ולמנוע מבעלי כוונות זדון לבצע פיגועים.

תגיות:פיגועינאי ויסמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה