חדשות בארץ

הדוח שחושף: אלו הערים הבריאות ביותר בארץ

דוח שהציג משרד הבריאות מעלה את פערי הבריאות בין הערים השונות בארץ, ובהם שיעורי התחלואה, תוחלת החיים ועוד

  • כ"ג שבט התשע"ט
כפר סבא (צילום אילוסטרציה: shutterstock)כפר סבא (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

במסגרת הכנס השנתי "אי שוויון במערכת הבריאות", שיתקיים מחר ליד שדה התעופה בן גוריון, פרסם היום משרד הבריאות דוח ובו נתונים על שיעורי תוחלת החיים, שיעור חולי הסרטן, שיעור המתחסנים נגד מחלת השפעת ועוד.

מהנתונים עולה כי תוחלת החיים הגבוהה ביותר היא בכפר סבא (84.4 שנים), בבני ברק מתחסנים הכי מעט נגד מחלת השפעת, ובאשדוד חיים הכי הרבה גברים חולי סרטן. עוד עולה מהדוח כי באשקלון חיים הכי הרבה ילדים הסובלים מהשמנת יתר, בעוד שמספר חולי הסוכרת הגבוה ביותר מתגורר בבת ים ובאשקלון.

לצד הנתונים העגומים הללו יש גם נתונים מעודדים: מהדוח עולה כי בירושלים יש שיעור נמוך של מעשנים (18%), בעיר השנייה בגודלה בישראל, תל אביב, יש תמותת תינוקות נמוכה מהממוצע ו-41% מתושבי העיר עוסקים יותר בפעילות גופנית.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שייטול חלק בכנס, אמר: "בשנים האחרונות נתנו עדיפות לפריפריה בתוספות המשאבים שהבאנו למערכת, מכשור רפואי מתקדם ומיטות. הצוותים הטובים בעולם מרכיבים את מערכת הבריאות בישראל, ומשרד הבריאות פועל לחיזוק הפריפריה וצמצום הפערים".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ציין: "פעילות משרד הבריאות הביאה לצמצום בפערים. יחד עם זאת, נדרשים עוד מאמצים ומשאבים רבים לצמצום הפערים, שנגרמו כתוצאה מפערים חברתיים-כלכליים ומשרד הבריאות פועל כדי לצמצמם. יש להגביר את המשאבים למערכת".

תגיות:כפר סבאבריאותערים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה