חדשות יהדות

דרעי: התשובה לחילול בית הכנסת – לבנות בית כנסת מפואר

שר הפנים אריה דרעי וראש העיר ירושלים, משה ליאון, הגיעו לבית הכנסת בשכונת קריית יובל בירושלים, שחולל במהלך הלילה על ידי אלמונים. ליאון קרא לתושבי העיר לשמור על האחדות: "לא נאשים אחד את השני, אך ורק נתאחד ונתכנס בתוך עצמנו באבל הנורא הזה"

דרעי בצאתו מבית הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי בצאתו מבית הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש עיריית ירושלים משה ליאון הגיע הבוקר (שלישי) לבית הכנסת 'שיח ישראל' בשכונת קריית יובל בעיר, שחולל הלילה על ידי אלמונים.

בצאתו מהמקום, אמר ליאון בכאב דומע: "יצאתי עכשיו מבית הכנסת שחיללו אותו לפנות בוקר בצורה פשוט מזעזעת. ראיתי הרבה זירות לא נעימות, זירות פשע – כזה דבר עדיין לא ראיתי. ארבעה ספרי תורה מוטלים על הרצפה, ופשוט זיהמו אותם".

"זה דבר נורא, עד כדי בכי. לא יכול להיות שיהיה כזה דבר בירושלים, בארץ ישראל. אנחנו מכירים אירועים כאלו רק בתקופות אפלות בגולה", הוסיף ליאון.

ראש העיר ציין כי דיבר עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי: "אני מקווה מאוד שימצאו את הפושעים בדרך המהירה ביותר".

בסיום דבריו פנה ליאון פנה לתושבי העיר: "אני מאוד מבקש שדווקא בשעה כזו בואו נשמור על האחדות בירושלים, לא נאשים אחד את השני. אך ורק נתאחד ונתכנס בתוך עצמנו באבל הנורא הזה".

שר הפנים אריה דרעי הגיע אף הוא אל בית הכנסת, ובצאתו אמר: "בית הכנסת וספר תורה הם הדברים שאיחדו את עם ישראל במשך אלפי שנים בגולה, ללא קשר לעדה. לכן לראות את ספרי התורה מושלכים ואת בית הכנסת מחולל במצב נורא – אין ספק שזה נוגע בציפור נפשו של כל יהודי".

"עוד יותר כואב שקהילה של עולים מצרפת, שברחו בעיקר מהאנטישמיות ובאו לארץ, והאנטישמיות רודפת אותם אפילו במקום תפילתם הצנוע במקלט. אני מקווה מאוד שהמשטרה תתפוס במהרה את מי שביצע את המעשה, נדע מה הסיבה – וגם יבוא על עונשו".

"התשובה שלנו לדבר הזה – שלנו, של עיריית ירושלים ושל כל הגורמים צריכה להיות: חיללתם בית כנסת? הקדושה של בית הכנסת זה לבנות בית כנסת מפואר כתמורה לחילול בית הכנסת. דיברתי כבר עם ראש העיר. נעשה הכל כדי שייבנו כאן בית מפואר כמה שיותר מהר", אמר דרעי בסיום דבריו.

תגיות:בית כנסתירושליםאריה דרעימשה ליאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה