חדשות יהדות

זעזוע בירושלים: אלמונים חיללו בית כנסת בקריית יובל

הפושעים שפרצו לבית הכנסת "שיח ישראל" בשכונה הירושלמית הותירו אחריהם הרס רב: הם השחיתו את הריהוט והסידורים, פרצו את ארון הקודש ושפכו בתוכו חומצה, והשליכו את ספרי התורה על הרצפה. מטעמים מובנים, התמונות הקשות של ביזוי הקודש לא יובאו כאן

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

חילול הקודש: אלמונים פרצו הלילה (שלישי) לבית הכנסת "שיח ישראל" בשכונת קריית יובל בירושלים וזרעו בו הרס רב. הם פרצו את הכספת של ארון הקודש באמצעות דיסק, השליכו את ספרי התורה על הרצפה ושפכו עליהם חומצה. בנוסף, הם השחיתו את הריהוט ואת הסידורים.

כוחות משטרה הוזעקו אל בית הכנסת המחולל. חוקרי הזיהוי הפלילי סגרו את המקום והחלו בביצוע פעולות חקירה ובאיסוף ראיות.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, החליט על הקמת צוות חקירה מיוחד (צח"מ) לחקירת הוונדליזם בבית הכנסת. מהמשטרה נמסר כי "במהלך הלילה, התקבל דיווח על פריצה וגרימת נזק לבית כנסת באזור קריית יובל. מיד עם קבלת הדיווח הגיעו למקום כוחות משטרה וטכנאי זיהוי, ונפתחה חקירה".

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הגיב בכאב על חילול בית הכנסת, וקרא לרשויות לעשות את כל המאמצים כדי לאתר את הפושעים ולמצות עמם את הדין. בנוסף הוא הורה כי "על כל אותם שנחשפו לזוועה, לקבל על עצמם תענית או לפדות אותה בצדקה. וכן כל יהודי שכבוד התורה יקר לליבו, יקבל על עצמו יום של לימוד תורה בתענית דיבור להגדיל ולחזק כבוד התורה שחולל".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, אמר כי "זהו בוקר קשה לכל יהודי באשר הוא. לא ניתן לעבור לסדר היום אחרי חילול ברוטאלי שכזה בבית מקדש מעט. חובה עלינו לעשות חשבון נפש איך הגענו למצב שבעיר הקודש ירושלים מתחלל בית כנסת וספרי תורה מושלכים לרצפה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הגיב על המראות הקשים: "הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה בקריית יובל – אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי. לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו". ליאון ציין כי שוחח עם מפקד מחוז ירושלים: "אני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים".

יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, אמר: "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מהחילול המחפיר שאירע הלילה בבית הכנסת 'שיח ישראל' בקריית יובל בירושלים. אין לב יהודי שלא מתפלץ ממראות כאלה הזכורים מאירועים קשים בהיסטוריה היהודית. הבוקר אפנה למפקד מחוז ירושלים ואדרוש למצוא את הפורעים ולמצות עמם את מלוא חומרת הדין".

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן (אגודת ישראל) אמר: "רק לפני יומיים פורסמו נתוני דו”ח המצביעים על אנטישמיות גוברת במדינות בעולם. מה נאמר ומה נדבר נוכח מקרה מזעזע ונורא של השחתת בית כנסת וספרי תורה מושלכים בביזיון כאן בישראל, בעיר ירושלים, 2019". ליצמן הוסיף כי מדובר ב"אנטישמיות בהתגלמותה, פשע שנאה נגד הקדוש והיקר, ופגיעה בכל לב יהודי. על רשויות החוק לפעול בנחישות נגד מבצעי הזוועה בכדי למנוע מקרים דומים בעתיד".

חבר הכנסת אורי מקלב (דגל התורה) אמר כי מדובר במעשה מזעזע ומבחיל: "מעשים אלו הינם תוצאה ישירה של הסתה ושנאה. זאת לא פעולה רגעית אלא פעולה מתוכננת ומושקעת. התעלמות ומעבר לסדר היום או חוסר מעש - זה המבחן הציבורי כנגד מעשים נוראיים אלו".

סגן ראש עיריית ירושלים, ישראל קלרמן, אמר כי אסור לעבור לסדר היום על ביזוי הקודש: "זה מחזה קורע לב. שוחחתי עם בכירים במשטרת ירושלים, והם עמלים בכל המישורים להביא לתפיסת החשודים".

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיב: "אלו מראות קשים שמזכירים תקופות אפלות בהיסטוריה של העם שלנו. אני קורא לרשויות האכיפה לעשות כל מה שצריך כדי לאתר באופן מיידי את המבצעים ולהעמידם לדין".

תגיות:בית כנסתירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה