חדשות בארץ

נתניהו: נסראללה במבוכה – בגלל חשיפת מנהרות הטרור ומצוקתו הכספית

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אבי דיכטר, קרא למערכת הביטחון שלא לגלות שאננות ולבדוק האם יש מנהרות נוספות שטרם נחשפו: "לצה"ל יש את הכלים, בדיוק כמו שגילינו את שש המנהרות, לגלות אם יש פעילות נוספת"

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, על הראיון שהעניק אמש מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין", לאחר חודשיים וחצי של שתיקה מוחלטת.

"אתמול נסראללה שבר שתיקה", אמר נתניהו. "הוא מצוי במבוכה גדולה בגלל שלוש סיבות. ראשית, בגלל ההצלחה הכבירה שלנו במבצע 'מגן צפוני'. הוא ואנשיו השקיעו מאמץ אדיר בנשק ההפתעה של המנהרות החודרות, כולל חפירתן, בניגוד לדבריו, בשנים האחרונות ובחודשים האחרונים. בתוך שישה שבועות שללנו ממנו לחלוטין את הנשק הזה".

"שנית, נסראללה מצוי במבוכה בגלל מצוקה כספית. המדיניות שקידמנו לחידוש הסנקציות על איראן היא מדיניות שאומצה על ידי הנשיא טראמפ בצורה בהירה וחדה, פוגעת קשות במקורות המימון של איראן וגרורותיה, ובראשן החיזבאללה".

"שלישית", סיכם ראש הממשלה, "נסראללה מצוי במבוכה בגלל הנחישות שלנו. מול חיזבאללה ניצב כוח המחץ הקטלני של צה"ל. ותאמינו לי, לנסראללה יש סיבות טובות לא לרצות להרגיש את נחת זרוענו".

(וידיאו: לע"מ)

שר האנרגיה יובל שטייניץ (ליכוד) התייחס אף הוא, בפתח הישיבה, לדבריו של מזכ"ל החיזבאללה, לאחר חודשיים וחצי בהם לא הופיע בציבור ולא התראיין: "שמענו אתמול נסראללה מגמגם וחלש. הוא מובך מחשיפת המנהרות כיוון ששללנו לו נשק אסטרטגי. הוא נכשל בפרויקט דיוק הטילים, והסנקציות על איראן גרמו בעקיפין לקיצוץ בתקציב ההתעצמות של החיזבאללה. ראינו אתמול נסראללה מוחלש כי ישראל הצליחה לשלול ממנו את המנהרות, את מערכות הטילים המדויקים וגם תקציבים מאיראן שנמנעו בעקבות הסנקציות".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, חבר הכנסת אבי דיכטר (ליכוד), אמר כי שתיקתו הארוכה של נסראללה מעידה על המכה שספג כתוצאה ממבצע "מגן צפוני". בראיון לכאן רשת ב' ציין דיכטר כי מדובר בשתיקה בלתי אופיינית לנסראללה: "השתיקה שלו בהחלט הייתה מאופיינת בבעיה קשה מאוד שנוצרה לו. החיזבאללה בנו פרויקט התקפי מאוד בעייתי מבחינת מדינת ישראל. בנו אותן לאורך שנים, את המנהרות האלה. ולא נסראללה ולא אנשיו, ששמרו על זה במידור גבוה מאוד, לא היו מוכנים למכה שנחתה עליהם במבצע מגן צפוני".

דיכטר התייחס לרמזים שפיזר מזכ"ל החיזבאללה בראיון, לפיהם ייתכן וישנן עוד מנהרות שלא נחשפו על ידי צה"ל. "איך אומרים בערבית? 'לא משלמים מכס על מילים'", הגיב דיכטר. עם זאת, הוא קרא שלא לגלות שאננות: "טוב שצה"ל ומערכת הביטחון יבדקו הלאה האם יש מנהרות נוספות. לצה"ל יש את הכלים, בדיוק כמו שגילינו את שש המנהרות, לגלות אם יש פעילות נוספת".

תגיות:יובל שטייניץחסן נסראללהאבי דיכטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה