חדשות בארץ

מזכ"ל חיזבאללה שבר שתיקה; דובר צה"ל: עדיין מתחבא, נסראללה?

לאחר חודשיים וחצי של שתיקה, במהלכם לא הגיב על המבצע הישראלי שחשף את מנהרות הטרור של ארגונו, חסן נסראללה התראיין ואיים כי ארגונו מסוגל עדיין להיכנס לגליל. דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, הגיב בלעג: "סוף סוף פתחת את הפה שלך"

נסראללה בראיון ב"אל-מיאדין", אמש (צילום מסך)נסראללה בראיון ב"אל-מיאדין", אמש (צילום מסך)
אא

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, שבר אמש (מוצאי שבת) את שתיקתו, שנמשכה כחודשיים וחצי. בראיון לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין", המזוהה עם ארגון הטרור, הכחיש נסראללה את השמועות שנפוצו על מצב בריאותו הרעוע ואמר כי מדובר ב"שקרים" וכי לשתיקתו אין כל קשר לבריאותו: "אני בריא לחלוטין ואיני סובל מדבר. גופי, ליבי וראשי במצב טוב. מצחיק לשמוע שאני מת".

מטבע הדברים, נסראללה הוצרך לספק הסברים מדוע שתק זמן רב כל כך ולא הגיב על מבצע "מגן צפוני" שניהל צה"ל לחשיפת המנהרות החודרות של ארגון הטרור – מבצע שגרם מבוכה גדולה לחיזבאללה ופגע קשות בתוכניתו לפלוש בעתיד לשטח ישראל. נסראללה טען כי לא היו "אירועים מיוחדים", כהגדרתו, שהצריכו אותו לדבר. לדבריו, הפצת השמועות נועדה לגרור אותו להגיב על המבצע הישראלי, אך "אנחנו לא מחויבים להגיב". הוא הוסיף כי בחיזבאללה הוחלט להמתין לסיום המבצע, וכי מדיניות השתיקה נועדה לתת לראש הממשלה נתניהו ולרמטכ"ל היוצא איזנקוט לדבר לצורכי תעמולת פנים, בעוד החיזבאללה שומר על "עמימות קונסטרוקטיבית": "לא נעניק לישראל פרטים ביטחוניים בחינם. אנחנו לא פועלים בשירות המודיעין הישראלי".

בניסיון להקטין את המכה שספג ארגונו ב"מגן צפוני", אמר נסראללה כי למעשה מדובר בכישלון מודיעיני של ישראל, היות וחלק מהמנהרות נחפרו עוד לפני מלחמת לבנון השנייה ב- 2006,  ו"מפתיע" שישראל לא הצליחה לחושפן עד עכשיו. הוא לא אישר במפורש כי ארגונו אחראי לבניית המנהרות, ופיזר רמזים לפיהם ישנן עוד מנהרות: "איך נתניהו יודע שהוא הרס את כולן?".

נסראללה טען עוד, כי נטרול המנהרות לא פגע ביכולת החיזבאללה להוציא לפועל את המבצע שלו לכיבוש הגליל: "אנחנו מסוגלים להיכנס לגליל. מזה שנים יש לנו יכולת לכך, ואחרי ההתנסות שלנו בסוריה – זה עוד יותר קל". הוא הדגיש, עם זאת, כי פלישה לגליל תתבצע רק במידה ותהיה "תוקפנות" נגד לבנון: "אם הישראלים יתקפו אותנו – הם יתחרטו על כך".

דובר צה"ל בשפה הערבית, אביחי אדרעי, מיהר להגיב בלעג על דבריו של נסראללה באמצעות הטוויטר: "אתה עדיין מתחבא במרתף, יא נסראללה? אתה עדיין נמצא באותו חדר במשך 14 וחצי שנים. סוף סוף פתחת את הפה שלך".

אדרעי ציין כי נסראללה חזר בראיון על הססמאות הידועות שלו תוך התעלמות מהמציאות: "סיכנת את חייהם של תושבי לבנון, בזבזת מיליוני דולרים על פרויקט שנפל בן לילה על הראש שלך. חשבת להפתיע אותנו, חבל שלא למדת מטעויותיך המתמשכות. כל התוכניות שלך נפלו עליך כמו מגדל קלפים".

"אתה מבודד מכל הצדדים", הוסיף דובר צה"ל, "גם תושבי לבנון הבינו שאתה לא המגן של לבנון אלא המחריב שלה".

תגיות:חסן נסראללהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה