סיפורי אמונה

"רגעים ספורים לפני שבת מצאתי אותו": סיפור מפעים על הרב דב יפה זצ"ל

"זמן הדלקת נרות מתקרב, והמשגיח עוד לא הגיע הביתה. סבתא החלה לחשוש אולי קרה משהו וביקשה ממני שאלך לראות מה שלומו". סיפור מפעים על הרב דב יפה זצ"ל

רבי דב יפה זצ’’ל (צילום: פלאש 90)רבי דב יפה זצ’’ל (צילום: פלאש 90)
אא

נכדו של הרב דב יפה זצ"ל, משגיח בישיבת כפר חסידים ברכסים, מספר את הסיפור הבא: "לפני כמה שנים זכיתי לראות בחוש מושגים גבוהים בביטחון בה' ושלוות הנפש לבוטח בו", הוא פותח את דבריו.

"התארחנו אצל סבא בשבת, והנה מתקרב זמן הדלקת נרות וסבא עדיין לא חזרה הביתה. סבתא התחילה לחשוש, כיוון שהשעה כבר היתה מאוחרת. על כן ביקשה ממני, הנכד, שאלך לראות מה שלומו.

"רצתי לישיבה, חיפשתי בכל המקומות האפשריים, ולא מצאתי אותו. לפתע עלה במחשבתי שאולי קרה משהו במקווה. רצתי למקווה של רבני הישיבה, אני מנסה לפתוח ומגלה שבאמת המקווה נעול…

"דפקתי, ואני שומע את קולו השליו, העדין והרגוע של סבר 'כ-ן', (כביכול 'הכל בסדר – מה רוצים'…). אני שואל אם קרה משהו, וסבא, ברוגע ושלווה שקשה לי להמחישם, משיב לי: 'כנראה מישהו נעל את המקווה ואני ממתין שתבוא לפתוח'".

הנכד מוסיף ומציין כי אכן היתה זו טעות אנוש, והמקווה ננעל בעוד המשגיח שם. הוא רץ במהירות להביא מפתח, וכאשר פתח – השעה היתה סמוכה מאוד לשבת, והמשגיח פנה לביתו, כשחיוך רחב ורגוע שפוך על פניו.

"לא התאפקתי", ממשיך הנכד לספר, "ושאלתי: 'איך זה שסבא לא נלחץ ולא איבד את השלווה אפילו במשהו? והרי בכל זאת כנראה שהיה נעול שם כבר זמן רב'.

"סבא השיב לי בפשטות: 'ראיתי שננעלתי, התפללתי לה׳ שמישהו יבוא לחלץ אותי, בטחתי בה' וידעתי שתבוא, אז למה לי להיות לחוץ?…' מוסיף הנכד ומציין כי כלל לא עלתה אצל המשגיח מחשבה ונימה של טענה על מי שסגר את המקווה, ובחוסר אחריות לא בדק אם נשאר מישהו.

תכנים נוספים אודות המשגיח הרב דב יפה זצ"ל:

4 סיפורים מפעימים על הרב דב יפה זצ"ל

כך טיפל גאון המוסר בתינוק שהתעורר בלילה: סיפור מפעים על הרב דב יפה זצ"ל

לזיווג, לרפואה, לילדים ולפרנסה: מהי הסגולה הגדולה ביותר, לדברי הרב דב יפה זצ"ל?

תגיות:סיפורי צדיקיםהרב דוד יפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה